۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود

قزوین- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست در استان پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بانوان توجه به اشتغال و معیشت آنها در رده‌های مختلف است که در این راستا از سوی دولت تسهیلاتی برای کمک به این عرصه اختصاص یافته است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین افزود: توسعه مشاغل خانگی می‌تواند نقش مهمی در تأمین معیشت و اقتصاد خانواده‌ها داشته باشد و استقبال از طرح‌های خانگی در استان موجب شده برای تأمین اعتبارات بیشتر پیگیری لازم صورت گیرد.

ربیعی یادآور شد: با اعطای وام‌های قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست، دختران مجرد بالای ۴۰ سال و بانوان فارغ التحصیل بستر مناسبی برای کاهش مشکلات این گروه از بانوان در کشور و استان برداشته شده است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید قرار است به زنان سرپرست خانوار که دارای طرح توسعه مشاغل خانگی هستند تسهیلات قرض الحسنه اعطا شود که این پرداخت تا پایان امسال انجام خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: این تسهیلات با هدف توانمندسازی بانوان، توزیع عادلانه امکانات و منابع در راستای رفع نیازهای ضروری افراد پرداخت می‌شود.

ربیعی اظهار داشت: همچنین با اجرای این طرح زمینه راه اندازی و توسعه طرح‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک و ارزش آفرین زنان سرپرست خانوار در مناطق کم برخوردار استان نیز مهیا می‌شود.

وی بیان کرد: از سوی امور زنان و خانواده استانداری افرادی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند که در دوره تکمیلی آموزش توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه مشاغل خانگی شرکت کرده باشند.

ربیعی اضافه کرد: در پرداخت تسهیلات یاد شده اولویت با افرادی است که دارای طرح توسعه مشاغل خانگی با رویکرد نوین هستند.

وی گفت: برای تسریع در پرداخت این تسهیلات در نشستی با حضور نمایندگان صندوق کارآفرینی امید و استانداری تصمیمات لازم برای تسریع در این کار گرفته شده است.

کد خبر: ۳۴٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha