۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
افزایش ۱۱ درصدی تولید آلو در باغات آذربایجان غربی
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش ۱۱ درصدی تولید آلو در باغات آذربایجان غربی

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت آلو از باغ‌های استان آغاز شده و پیش بینی ها بیانگر افزایش ۱۱ درصدی تولید این محصول در باغ های منطقه است.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می شود ۲۹ هزار و ۱۰۰ تن محصول آلو در استان برداشت شود.

جلیلی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی در استان تولید می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع سه هزار و ۳۶۶ هکتار بوده که دو هزار و ۹۴۱ هکتار آن بارور و ۴۲۵ هکتار آن غیر باور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه و به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

کد خبر: ۳۴٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha