۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی کارآمد نیست
دبیر انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ:

سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی کارآمد نیست

صابری، دبیر انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ گفت: سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی کارآمد نیست و باید مورد بازنگری و اصلاح جدی قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی صابری» افزود: عمده نهاده های خوراک دام و طیور ذرت و کنجاله سویاست که در این چند دهه اخیر به وفور وارد مملکت می شد و مشکلی خاصی در این زمینه وجود نداشت.

وی اظهارداشت: متاسفانه در دو سال اخیر با توجه به شرایط جدیدی که در کشور بوجود آمده عرضه نهاده های دامی دچار وقفه شده و تبع قیمت آن در بازار داخلی افزایش یافته است.

دبیر انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ گفت: این افزایش قیمت با توجه به اینکه قیمت محصولات پروتئینی مشمول کالاهای اساسی و قیمت مصوب دارد از این حیث مورد اعتراض تولیدکنندگان است.

وی در ادامه افزود: اگر قرار بر اینکه دولت قیمت گوشت مرغ، تخم و شیر را تعیین کند باید روی قیمت نهاده های دامی که خریداری می شود به معنای واقعی نظارت داشته باشد.

صابری بیان داشت: دولت در شرایط حاکم بر کشور برای اینکه واردات نهاده های دامی را کنترل تا بصورت مستقیم به دست تولیدکنندگان برسد به تصورشان سامانه ای به اسم بازارگاه نهاده های کشاورزی ایجاد کرده ا ند تا از طریق این سامانه عمدتا فروش شفاف باشد و همچنین عوامل واسطه و کسانی که موجب افزایش قیمت نهاده ها می شوند شناسایی و از سطح بازار حذف شوند تا این کالا به قیمت مصوب به دست تولیدکنندگان برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه سامانه بازارگاه تاکنون نتوانسته نیاز تولیدکنندگان را برطرف کند چرا که زیرساخت های تولید خیلی پراکنده و تولیدکنندگان خرد و کلان در مملکت بسیار زیادند.

دبیر انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ یادآورشد: سامانه مزبور به دلیل گستردگی های زیاد در این حوزه آن طوری که باید ایفای نقش کند تاکنون نقش آفرین نبوده است.

کد خبر: ۳۴٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha