۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
اتمام سه پروژه بزرگ راهسازی آذربایجان غربی نیازمند ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

اتمام سه پروژه بزرگ راهسازی آذربایجان غربی نیازمند ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

ارومیه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اتمام سه پروژه بزرگ راهسازی آذربایجان غربی به ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه عصر یکشنبه در جلسه ویدیو کنفرانس عملیاتی نمودن فرآیند تأمین مالی پروژه‌های عمرانی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آذربایجان غربی به سبب داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه از شرایط خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که احداث و بهره‌برداری از راه‌ها زمینه ساز توسعه پایدار است، گفت: پروژه خوی-قطور-رازی در چهار قطعه تقسیم بندی شده که سه قسمت پروژه توسط شرکت زیرساخت و یک قسمت دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرائی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: این پروژه دارای چهار تقاطع و یک تونل به اندازه ۵۱۰ متر است، همچنین طول کل پروژه ۶۴ کیلومتر است.

وی با اشاره به امکان‌سنجی، اعتبار سنجی و تخصیص اعتبار به پروژه‌های دیگر، تصریح کرد: پروژه محور بناب-تمرچین به طول ۸۵ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، کریدور غرب به طول ۵۶ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی و سه راهی دارلک به ترشکان به طول ۱۲ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای انجام اقدامات عمرانی پیشنهاد می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در این جلسه عنوان کرد: برای شروع اقدامات اجرایی کمربندی دارلک سرمایه گذار آمادگی لازم را دارد ولی بایستی روند اداری امورات تسریع یابد.

سید محسن حمزه لو با اشاره به پروژه محور بناب-تمرچین، ابراز داشت: بخش محور نقده-پیرانشهر در حال اجرا است ولی در محور بناب-محمدیار جز اتمام تقاطع غیرهم‌سطح اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاران آمادگی کامل برای شروع کار را دارند، افزود: انتظار می‌رود به جهت محدود بودن فصل کاری در استان زمان را از دست نداده و به نحو احسن خدمات رسانی برای عموم صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: محور سه راه ایواوغلی به ورودی منطقه آزاد ماکو به طول ۵۶ کیلومتر در نظر گرفته شده که فصل مشترک کریدور غرب و شرق است که متأسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده و انتظار می‌رود فرآیند اداری تسریع یابد تا سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند اقدامات اجرایی را آغاز کنند.

کد خبر: ۳۴٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha