۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
۲۰ راه تنظیم دخل و خرج برای زندگی خوب
مدیریت در هزینه ها زندگی را لذت بخش می سازد!

۲۰ راه تنظیم دخل و خرج برای زندگی خوب

زندگی با بودجه اندک به این معنی نیست که باید زندگی خوب را رها کنید. هنوز هم راه هایی برای خوب غذا خوردن، سفرهای لذت بخش و آن چنانی و خرید لباس های با کیفیت بدون از دست دادن کل پولتان فقط با اندکی مدیریت وجود دارد.

بازار، تهمینه غمخوار- داشتن زندگی موفق و عالی یک آرزوی دست نیافتنی نیست. بارها این سوالات به ذهنتان خطور کرده که زندگی خوب چیست؟ موفقیت واقعی یعنی چه؟ آیا با پول کم هم می توان خوشبخت بود؟  این ها و سوالات دیگری  که برای داشتن یک زندگی خوب در ذهن نقش می بندد را می توانید با ۲۰ راه کار طلایی در رابطه با مدیریت هزینه ها پاسخ دهید:

به جستجوی کیفیت بیش از کمیت بپردازید!
این که آیا شما چه جنس و کالایی را برای سبد مواد غذایی یا کمد لباس خود انتخاب می کنید و کیفیت نسبت به کمیت آن اهمیت بیشتری دارد، بسیار مهم است. زمانی که بر اساس بودجه و درآمد خود زندگی می کنید، خرید کمتر ممکن است باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شما شود ولی توجه به کیفیت آن جنس نیز اهمیت دارد. تلاش کنیدکه اجناسی با کیفیت ولی هزینه های کمتر را پیدا کنید. همیشه هر چیز گران قیمتی واقها با کیفیت نیست. زینا کوموک نویسنده و سخنران مستقل امور مالی شخصی بر این باور است که مثلا به جای اینکه یک یا دو بار در هفته از بیرون غذا بخورید یا غذای فست فود مصرف کنید، این پول را برای یک رستوران خوب صرفه جویی کنید.  اقلام و تجربیات زیباتر دوام بیشتری دارند و در کل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشند.

کم بخورید ولی خوب بخورید!

روی آوردن به بازارهای محلی و فصلی برای یافتن محصولات ارگانیک و با کیفیت یکی از روشهای مقرون به صرفه است.  هنگامی که شما در پایان روز و فصول مختلف به خرید محصولات محلی می پردازید،  گاهی اوقات کشاورزان برای محصولات باقی مانده خود تخفیف بیشتری قائل می شوند. بنابراین با پرداخت پول کمتر محصول با کیفیتی دریافت می کنید.  

به جای شام، ناهار را بیرون بخورید!
اگر دوست دارید برای یکی از وعده های غذایی خود از بیرون از منزل غذا تهیه کنید،  به جای شام، ناهار را انتخاب کنید. قیمت ها به طور معمول در اواسط روز نسبت به اوج عجله مردم برای خوردن شام کمتر است و غذانیز به همین اندازه خوشمزه است. یعنی با پولی کمتر غذایی خوشمزه میل می کنید.

در طبیعت ورزش کنید!


از دنیای اطراف خود به طور رایگان بهره ببرید. حتما برای ورزش کردن نباید به باشگاه بروید و هزینه های زیادی را بپردازید، بسته به جایی که زندگی می کنید یک مسیر را برای پیاده روی و ورزش های هوازی انتخاب کنید. در واقع هیچ چیز بهتر از لذت بردن و سرگرم شدن  از کوهنوردی و پیاده روی آن هم بدون پرداخت پول وجود ندارد.

با همسر و فرزندان خود به پیک نیک بروید!
به جای اینکه حتما در یک رستوران یا سینما با همسر خود خوش بگذرانید و به تعریف مسائل روز بپردازید،  یک فیلم جالب تر در فضای باز و طبیعت تولید کنید. این کار نه تنها سرگرم کننده است، بلکه برای بودجه شما اقدامی عالی است. مثلا می توانید یک ناهار پیک نیکی را آماده کنید و با روشی مقرون به صرفه از بودن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

ملاقات های رایگان پیدا کنید!
اگر می خواهید دوستان جدیدی پیدا کنید یا مسائل جدیدی را در شهر خود مانند رویدادهای رایگان، کلوب های کتاب و موارد دیگر را بیابید، وب سایت Meetup یک منبع عالی است. شما می توانید از امکانات شهر خود لذت ببرید، فعالیتهای مختلفی را امتحان کنید و ارتباط های جدیدی با دوستان جدید خود برقرار کنید. همه اینها بدون مشکل ساز شدن بودجه شما امکان پذیر است.

مکانهای جایگزین را در سفر نظر بگیرید!
به یاد داشته باشید که وقتی در حال سفر جاده ای هستید، هتل تنها گزینه اقامت نیست. از روش متفاوت دیگری برای کسب تجربه ای متفاوت و در جهت پس انداز کردن بودجه خود استفاده کنید مثلا از چادرهای سفری برای اقامت یا مسافر خانه ها و اقامتگاههای ارزان قیمت که از قبل درنظر گرفته اید،  استفاده کنید. آنها اغلب مقرون به صرفه تر هستند و تجربه ای بی نظیر و متفاوت را ارائه می دهند.

به جای تعطیلات طولانی سفرهای کوتاه مدت را تجربه کنید!
به جای گذراندن تعطیلات طولانی مدت، با مسافر کوتاه تر لذت بیشتری را کسب کنید. استراحت های آخر هفته را در تقویم خود با عنوان سفرهای کوتاه مدت یادداشت کنید و برای یک یا دو روز به جای یک هفته یا بیشتر از محیط کار خود فاصله بگیرید.

خارج از فصل خرید کنید!

اگر تقویم خرید خود را برای خرید لباسهای تابستانی مانند تیشرت در فصل پاییز و چکمه در بهار تنظیم کنید، با آف ها و تخفیفات بیشتر خارج از فصل روبرو شده و با خرید اقلام با نرخ ترخیص کالا، به میزان زیادی صرفه جویی می کنید. فقط مطمئن باشید که بیش از حد صبر نکنید، زیرا سایز و سبک های مورد علاقه شما ممکن است تمام شود.

فقط دنبال فروشگاههای تخفیف دار نباشید!

فروشگاه های دارای تخفیف را برای یافتن مواردی مانند شلوار جین و کیف در نظر نگیرید.  برای یافتن بهترین اجناس در این مغازه ها پس از غربالگری قفسه ها، به کالاهای با کیفیت بچسبید. در واقع گاهی اوقات برای خرید یک کالا پول کمتری می پردازید ولی کیفیت بدتری دریافت می کنید. علاوه بر این،  باید قبل از خرید نقص های احتمالی را در کالای خود مد نظر قرار دهید.

اعتماد به نفس خود را با لباسهای گران قیمت بالا نبرید!
برای اینکه از لحاظ روحی ثروتمند شوید و اعتماد به نفس خود را در عموم بالا ببرید، لازم نیست صدها دلار برای لباس خود در خارج از منزل خرج کنید. افزایش اعتماد به نفس با پوشیدن لباس های معمولی روزانه هم ممکن است. فقط کافی است که با تلقین ها و دادن انرژی مثبت به خود در مسیر قوی شدن خود گام بر دارید.

فضای محل کار یا منزل خود را با گل های تازه معطر کنید!

گلهای تازه نیازی به هزینه آن چنانی ندارند و می توانند فضای زندگی و کار شما پر طراوت کنند. گاهی به جای استفاده از اسپرهای خوشبو کننده با هزینه های بیشتر با خرید گلهای فصلی از فروشگاه های زنجیره ای و گل فروشی ها می توانید به فضای منزل خود طراوت و تازگی ببخشید. خرید این گلها هزینه کمتری دارند و فضا را برای شما آرامش بخش تر می کنند.

به جای خرید خانه اجاره کنید!
زمانی که به خرید یک خانه فکر می کنید، اجاره را در جهت پس انداز پول خود جایگزین خرید کنید درست است که مالک اصلی آن ملک نیستید ولی با بودجه اندک شما حداقل مجبور نیستید مالیات بپردازید و درصورت خرابی کلی،  مالک موظف به تعمیر آن می باشد.

خانه خود را بازسازی کنید! اگر با بودجه فعلی خود قادر به تعویض خانه خود حتی اجاره خانه جدید هم نیستید، حداقل سعی کنید فضای زندگی فعلی خود را تغییر و ارتقا دهید. به طور معمول، آشپزخانه و حمام بهترین مکان برای شروع بازسازی هستند. مثلا کابینت های آشپزخانه را تعمیر کنید یا رنگ آنها را تغییر دهید یا برای بچه ها کمدهای چوبی کوچک بسازید تا از شلوغی اتاق بازی کم شود.  

از بن های تخفیف برای بازدید از مکان های عمومی استفاده کنید!

 اگر به طور مرتب از رفتن به موزه یا باغ وحش یا مکانهای عمومی دیگر لذت می برید، از مسئولین آن مکان ها بخواهید که کارتهای عضویت یا بن های تخفیف را در اختیار شما قرار دهد تا با پرداخت هزینه ای در ماه یا سال هر بار مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر نباشید. عضویت در بسیاری از جاذبه های فرهنگی و تفریحی موجب پس انداز شدن پول شما در ماه یا سال می شود و همچنین فرزند شما از دیدن این مکان ها لذت می برد.  

از وسایل خانگی دست دوم ولی شیک استفاده کنید!

اگر به هر دلیلی قصد تعویض وسایل خانه را دارید می توانید با خرید وسایل خانگی مثلا مبلمان دست دوم در فضای زندگی خود تغییرات جالبی ایجاد کرده و هزینه کمتری بپردازید، با وجود دست دوم بودن وسایل این قطعات استفاده شده با جذابیت خاص زیبایی بی نظیر و ارزشمند به فضای خانه ما می بخشند.

با سایت های ارائه کوپن و تخفیف دوست شوید!  

جستجوی در سایتهایی که به ارائه بن و کوپن هایی برای خرید کالا می پردازند میتواند تا حدودی در پس انداز کردن پول به شما کمک کند.  تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از این سایت ها بازدید کرده، موقعیت مکانی خود را وارد نموده و جستجوی کالاها و خدمات مورد نظر خود را شروع کنید.

مهارت های جدید بیاموزید!

زمانی که شما روی خود سرمایه گذاری کرده و ادامه تحصیل می دهید یا مهارت جدیدی را یاد می گیرید در واقع در هزینه های خود به طریقی صرفه جویی کرده اید.   یکی از روشهای با بودجه فعلی یکی از روشهای پس انداز پول  زندگی می کنید این کار را انجام دهید. این یادگیری می تواند از طریق یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان انجام شود و شما مجبور به پرداخت هزینه های زیاد برای کلاس های یادگیری نباشید. به یاد داشته باشید که یک زندگی  خوب مملو از یادگیری مداوم است، نه لزوماً هزینه های ثابت.

ثروت خود را با دیگران به اشتراک گذارید!

با اشتراک ثروت خود ثروتمند زندگی کنید. وقت، پول و استعداد خود را اهدا کنید و آنها را به روش های مختلفی به سوی خود بازگردانید. حتی اگر پول زیادی در اختیار ندارید با  اهداء لباس هایی که دیگر نیازی به آن ندارید، تأثیر گذار باشید و از طریق کمک به دیگران زندگی ثروت را در زندگی خود بازگردانید. مثلا می توانید از طریق برنامه هایی مانند Make-A-Wish، پاداش هایی مانند امتیاز وفاداری در هتل هدیه دهید.

به دنبال رسیدن آرزوهای خود باشید!
اشکالی ندارد که در موارد خاص چیزهایی را که واقعاً آرزوی رسیدن به آنها را دارید را طلب کنید.  حتی اگر دوستان و خانواده تان نتوانند آنچه را که شما درخواست کرده اید بخرند، می توانند با پرداخت مقداری پول نقد یا کارت هدیه به شما در خریدهای بزرگ و لیست آرزوهایتان به شما کمک کنند.

 در پایان گفتنی است که با توجه به مطالب فوق در میابید که مدیریت هزینه های روزانه میتواند دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی و سپس لذت از زندگی به شما می دهد. تنظیم دخل و خرج زندگی یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید.  

کد خبر: ۳٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha