۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
دستور رئیسی برای بررسی میزان اثربخشی قوانین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی
در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مطرح شد

دستور رئیسی برای بررسی میزان اثربخشی قوانین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای جهادی طرح نهضت سلامت اجتماعی، وزیر کشور را مکلف کرد میزان اثربخشی قوانین مربوط به مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بررسی کند تا در صورت لزوم نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی که عصر سه‌شنبه برگزار شد، انگیزه دغدغه‌مندانه، شناخت مساله و احصای تخصصی و روشمند راهکارها را لازمه مقابله موثر با آسیب‌های اجتماعی دانست و بر نظارت ویژه بر چگونگی اجرای راهکارها به‌عنوان ضمانت اجرایی آنها تاکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی با رویه‌های گذشته و اقدامات معمول امکان پذیر نیست بر ضرورت بازنگری در فرآیند تصمیم تا اقدام و عمل در این حوزه تاکید و تصریح کرد: لازمه جبران عقب ماندگی‌های گذشته، حرکت تحولی توأم با کار جهشی و جهادی است.

رئیسی همچنین وزیر کشور را مکلف کرد میزان اثربخشی و کارآمدی قوانین مربوط به مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بررسی کند تا در صورت لزوم نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس‌جمهور طرح نهضت سلامت اجتماعی در کشور را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بر شمرد و تحقق آن را نیازمند کار جهادی دانست.

رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از کارکرد و ظرفیت‌های کم نظیر مساجد را در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.

وی همچنین با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارای سهم، نقش و ماموریت هستند و سیاست‌های نظام و دولت برای مقابله با این آسیب‌ها باید اولویت دستگاههای مذکور باشد، سازمان اجتماعی کشور را مکلف کرد که پیگیری جدی انجام وظایف دستگاه اجرایی را در رفع آسیب‌های اجتماعی از آنها مطالبه‌گری کند.

کد خبر: ۲۵۸٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha