۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
نقدینگی موجود در دست مردم می‌تواند جایگزینی برای نفت در بودجه شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نقدینگی موجود در دست مردم می‌تواند جایگزینی برای نفت در بودجه شود

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ثبات اقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار ایجاد شود، یقینا ۲۶۰ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم می‌تواند گره‌گشای ما در کارهای کشور شده و بودجه‌ای بدون نفت را در کشور اجرا کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه توسط دولت و مجلس گفت: تا زمانی که قادر به فروش نفت باشیم، ابتکارات، قناعت‌ها، اولویت‌ها و اجرای عدالت محقق نخواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: در دولت اول اصلاحات قیمت هر بشکه نفت به حدود ۷ دلار رسید و در آن زمان با توجه به کمبود نقدینگی همه مدیران اجرایی استان‌ها به دنبال راهکاری بودند تا بدون دریافت پول و اخذ مجوز اختیار از دولت، منطقه‌های خود را مدیریت کنند.

نیکزاد با بیان اینکه اکنون مهمترین بحث اصلاح ساختار بودجه، بودجه‌ریزی بدون وابستگی به نفت است، بیان کرد: باید به سمت استفاده حداقلی از درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه باشیم و برای جایگزین آن هم می‌توان از درآمدهای صادراتی، شرکت‌های دانش بنیان، افزایش کارآمدی و بهره‌وری و توان بخش خصوصی استفادهکرد.

وی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌ها می‌توان از مدیریت بی‌پول و امکانات بخش خصوصی استفاده کرد، به طور مثال در ساخت آزادراه حتما نیاز به استفاده از بودجه دولتی نیست هرچند که اکنون هم دولت از سیاست ۳۰ به ۷۰ استفاده می‌کند اما می‌توان ساخت کلی آزادراه را در اختیار بخش خصوصی برای پیشبرد بهتر امور قرار داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ثبات اقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار ایجاد شود، یقینا ۲۶۰ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم می‌تواند گره‌گشای ما در کارهای کشور شده و بودجه‌ای بدون نفت را در کشور اجرا کرد.

کد خبر: ۳۴٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha