۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
چگونه یادگیری ماشین  به مشاغل کوچک کمک می کند

چگونه یادگیری ماشین به مشاغل کوچک کمک می کند

یکی از فناوری ها در دنیای پیشرفته امروز یادگیری ماشین یا Machine learning است که  زیر مجموعه هوش مصنوعی محسوب می شود و با استفاده از الگوریتم به نتایج پیش بینی دست می یابد که می تواند  روی کارایی  شرکتها تاثیر گذار باشد.

فرحنازسپهری؛ بازار: سایت «بیزنس تو کامیونیتی» در گزارشی نوشت: در سال ۲۰۲۰، انتظار می رود که  یادگیری ماشین  (ML)  به عنوان یک ضرورت  برای  پیشبرد کسب وکارها   به خصوص مشاغل کوچک تبدیل شود.  چراکه  کمک می کند تا مشاغل کوچک ضمن کاهش هزینه های خود و افزایش مشتریان خود، به طور موثر با غول های صنعت رقابت کنند.

فوربز تخمین می زند که بازار جهانی یادگیری ماشین ۷.۳ میلیارد دلار است و تحلیلگران انتظار دارند این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۳۰.۶ میلیارد دلار برسد. از این رو صرف نظر از این که شرکت شما در چه جایگاهی است ، آشنایی با اصول یادگیری ماشین یک سرمایه گذاری ارزشمند در سال ۲۰۲۰ است.

در حالی که همه شرکت ها برای تقویت رشد خود نیاز به یادگیری ماشینی ندارند، بسیاری از شرکت های نوپا و مشاغل کوچک می توانند از این فناوری برای کسب جایگاه  بهتر در بازار استفاده کنند. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه می توانید از ML برای بهبود ابعاد مختلف شغل خود، از تجربه مشتری تا افزایش فروش. استفاده کنید.

اتوماسیون فرایندهای مختلف
در حال حاضر، نرم افزار دارای یادگیری ماشین یا ML به بهترین وجه مناسب برای خودکار سازی کارهای روزمره است که توسط سایر الگوریتم ها نمی توان آنها را مدیریت کرد. یادگیری ماشینی می تواند مشاغل کوچک را قادر سازد که کارمندان خود را به سمت جایگاه های مهم تر سوق دهند، جایی که خلاقیت انسان ها نقش اساسی دارند. به جای هدر دادن منابع و استعدادهای محدود در کارهای روزمره. اتوماسیون فرایندهای مختلف اداری  می تواند با آزاد کردن زمان تمرکز بر اهداف در حوزه تخصص، عملکرد کارکنان را بهبود بخشد.

یادگیری ماشین می تواند با ارائه تورهای شخصی سازی شده به مشتریان جدید،  و یا حتی کمک به حسابداری، در هر حوزه ای به  کمک مشاغل بیاید. در حسابداری، ML برای تولید و پردازش فاکتورها به طور خودکار بر اساس نیازهای خاص برای هر مشتری اعمال می شود. در تعامل با مشتریان، الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند راهی برای انجام مکالمات روتین بدون استفاده از زمان اضافه برای کارمند فراهم کند.



افزایش کارآیی استخدام و حفظ کارمندان
ایجاد یک اداره منابع انسانی با تعداد زیادی از کارمندان ممکن است؛ بسیار پرهزینه باشد. در نتیجه، بخش عمده کار مرتبط با استخدام کارمندان جدید بر دوش یک شخص منفرد قرار می گیرد که هم برای شرکت شما و هم برای کارگران می تواند خسته کننده و ناکارآمد باشد.

در حالی که نرم افزاری که برای اتوماسیون برخی از کارهای تکراری و کار دستی که به تعامل مستقیم بین دو طرف نیاز ندارد، به یادگیری ماشین متکی است. به عنوان مثال، Google Hire و سایر برنامه های  ردیابی در وب برای یافتن رزومه ها و پروفایل های مناسب برای مطابقت با شغل مورد نظر، از وب استفاده می کنند. در عین حال که این سیستم ها می توانند مصاحبه ها ی افراد  را برنامه ریزی کنند.

برای کارمندان شما، سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به طور مداوم عملکرد را رصد کنند و افراد با استعداد را  با سرعت بیشتری شناسایی کنند. سپس این نرم افزار می تواند پروژه ها یا فرصت های دیگری را که احتمالاً باعث الهام بخشیدن به این کارگران خواهد شد، در راستای  بهبود بخشیدن به استعداد ها پیشنهاد دهد.

بهبود تجربه مشتری
با استفاده از هوش مصنوعی، Chatbots در گرفتن بخشی از مسئولیت تیم های پشتیبانی فنی بیشتر به کار گرفته می شود. این ابزارها به الگوریتم های پردازش زبان طبیعی مجهز شده اند که به آنها امکان درک مسئله هر مشتری را می دهد. Chatbots می تواند اکثر سؤالات عمومی را بدون دخالت کارمندان به روشی  کاربر پسندانه پاسخ دهد که برای مشتریان شما جذاب خواهد بود. اگرچه موارد پیچیده ای وجود دارد که نیاز به کمک یک فرد وجود دارد، اما یادگیری ماشین می تواند در جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی در کارهای ساده و روتین به شما کمک کند.

بازاریابی شخصی شده می تواند با نشان دادن تبلیغات مشتریان بر اساس فعالیت آنها در وب سایت شما، درآمد شما را ۳۸ درصد  افزایش دهد. به این صورت که  با پردازش داده های مشتری و انجام یش بینی در مورد محصولات مورد علاقه  برای هر یک از مشتریان تان  و بدون ورودی انسانی توصیه هایی می کند. بنابراین، استفاده از ابزارهای دارای ML به طور قابل توجهی کارآمدتر و قابل اعتمادتر از استفاده از سایر روشهای وقت گیر است.

اجرای یادگیری ماشین همچنین برای مشاغل کوچک با بودجه بندی متوسط ‌یک تصمیم مناسب است زیرا راه حل های آماده بسیاری برای استفاده وجود دارد. خدماتی مانند Attraqt و RightMessage به بررسی کلیه تعاملات مشتری، انواع معاملات انجام شده از طریق کسب وکار شما  می پردازد و اینکه  چه کالاهایی آنها خریداری می کنند و  یا سایر جنبه های مشتریان شما که می توانند در طراحی توصیه های مربوطه و پیام های شخصی شده کمک کنند.

افزایش راندمان فروش
مشاغل کوچک و بزرگ به طور یکسان تلاش می کنند نمایندگان فروش خود را به بهترین نحو  مدیریت نمایند تا منجر به بهبود «نرخ تبدیل» شود. استخدام تیمی صرفاً برای گفتگو با هر مشتری که از وب سایت شما بازدید می کند، ناکارآمد است.

قدرت یادگیری ماشین راه حل های نرم افزاری مانند Drift را فراهم می کند، چت بات ها و دیگر نرم افزارهای مکالمه ای را ارائه می دهد که بدون ورود به سیستم انسانی این مراحل را انجام می دهد. این برنامه ها می توانند مکالمه ای را انجام دهند، موارد جدیدی را شناسایی کنند، مشتری ها را به سمت پاسخ های انسانی بفرستند، و با تجزیه و تحلیل اطلاعات داخلی مشتری درک کنند  و یا چه  تقاضایی یک تماس تلفنی به همراه دارد. ML همچنین شرکتها را قادر می سازد با تجزیه و تحلیل پروفایل های مشتری با  دسترسی آزاد و اطلاعات مربوط به هر مشتری در بانکهای اطلاعاتی شرکت، برای ساختن گزارش استفاده کنند.

امکان تصمیم گیری در زمان واقعی
البته تصمیم گیری با اتکا به الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند در بسیاری از مواقع دچار  نتیجه گیری معکوس  شود، بنابراین باید بررسی کنید که آیا این ابزار برای یک وضعیت خاص کاربرد دارد یا خیر. به طور خاص، ML می تواند در برخورد با موارد زیر مؤثر باشد:

نظارت بر خطای انسانی و جمع آوری اطلاعات  از عملکرد و خرابی فرآیندهای مختلف در شرکت؛

تجزیه و تحلیل بهره وری و کارایی زنجیره تأمین شرکت؛

بهبود دقت در تخمین زمانهای تخصیص داده شده  و بودجه های پروژه های آینده.

و سوالی که باید پرسید؛ چرا باید در کسب و کار کوچک خود از ML استفاده کنید؟

در چند سال گذشته، یادگیری ماشینی از یک رشته تحصیلی علوم کامپیوتر به یک ابزار تجاری با ارزش تبدیل شده است. با وجود خدمات فراوان و مدرن که برای کارهای خاص متعدد مورد استفاده قرار می گیرد، نیازی به تخصص خاصی برای اجرای ML در فرآیند شرکت خود ندارید.

یادگیری ماشینی برای مخاطبان گسترده تر و مشاغل با اندازه های مختلف بیشتر و بیشتر می شود و به مشاغل کوچک امکان رقابت با شرکتهای بزرگتر را می دهد. این کار به افزایش فروش کمک می کند، همچنین  به طور خودکار کار می کند و میتواند در تولید پیش بینی های داده محور در زمان واقعی بسیار مؤثر باشد. از این رو تزریق ML به مشاغل کوچک می تواند یک راه حل نسبتاً ارزان و مؤثر برای بهبود بسیاری از مسائل باشد.

کد خبر: ۳۴٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha