۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
سیاست تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بازار ارز لازم است
عضو هیات رئیسه مجلس:

سیاست تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بازار ارز لازم است

موسوی‌ لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا ثبات کافی را ندارد، گفت: تداوم سیاست تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بازار ارز اقدامی است که می تواند ساماندهی وضعیت بازار را تسهیل کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا ثبات کافی را ندارد، گفت: بسیاری از مواقع شاهد افزایش قیمت ارز هستیم به دلیل یک سری دستورهای خلق الساعه از این رو لازم است دولت با آینده سنجی نسبت به ابلاغ دستورالعمل ها اقدام کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعیین زمان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه تا حدودی در نوسانات اخیر بازار ارز موثر بوده است، افزود: بسیاری از صادرکنندگان برای اینکه مشمول جریمه های اعلام شده نشوند به خرید از بازار و ارایه به بانک مرکزی اقدام کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه با اقدام برخی از صادرکنندگان برای تسویه بدهی خود به بانک مرکزی بازار از اسکناس خالی شده و این نوسانات نیز ایجاد شد، تصریح کرد: بعضی مواقع تصمیمات لحظه ای منجر به نوسان قیمتی می شود از این رو لازم است دولت با جدیت بیشتری ساماندهی بازار ارز را آغاز کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مردم نباید به سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا اقدام کنند، گفت: مردم باید درک کنند که این بازارها از ثبات کافی برخوردار نبوده از این رو سرمایه گذاری در آن ها به متضرر شدن آن ها خواهد انجامید.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه با برنامه مداری باید سرمایه ها به سمت تولید هدایت شود، افزود: تداوم سیاست تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بازار ارز اقدامی است که می تواند ساماندهی بازار را تسهیل کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هدایت نقدینگی سرگردان که حجم آن نیز زیاد است باید به سمت امور مولد باشد، تصریح کرد: در این حوزه خلا قانونی نداریم اما با این حال اگر دولت نیاز به کمکی داشته باشم مجلس آماده تعامل است.

کد خبر: ۳۴٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha