۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
بهای ‌نفت در معاملات بازار نیویورک کاهش یافت

بهای ‌نفت در معاملات بازار نیویورک کاهش یافت

یک روز بعد از آنکه قیمت نفت در بازار جهانی به سطح ماه مارس رسید دیروز قیمت‌ها دوباره کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در پایان معاملات نیویورک، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه اکتبر با هشت سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۵ دلار و ۹ سنت رسید.

در پایان بازار نیویورک نیز بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود ‌برای تحویل ‌در ماه سپتامبر با ۲۴ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال، در پایان معاملات روز گذشته به ترتیب به ۴۳ دلار و ۴۶ دلار نیز رسیده بود. از زمانی که روسیه و عربستان سعودی که به ترتیب بعد از آمریکا دومین و سومین تولید کننده بزرگ نفت در جهان هستند، با ارزان فروشی نفت جنگ قیمت‌ها را در بازار به راه انداختند و قیمت‌ها به شدت کاهش یافت. تاکنون سابقه نداشته است که بهای این دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال‌ تا این اندازه افزایش یافته باشد.

جان کیلدوف (John Kilduff)، کارشناس صندوق سرمایه گذاری «اگین کپیتال (Again Capital)»، شرکتی که در بازار مواد اولیه تخصص دارد و در همین چارچوب، اطلاعات و تحلیل‌های لازم مربوط به بازار نفت و نوسانات آن نیز ارائه می‌کند، دراین باره می‌گوید: اگرچه بازار همچنان اعتنایی به گزارش‌های مربوط به عملکرد اقتصادی و مالی آمریکا در فاصله ‌ماه‌های آوریل تا ‌ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، نمی‌کند، اما معلوم نیست که تقاضا برای انرژی در این کشور چگونه خواهد بود.

شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا بعد از دو هفته افزایش به علت شیوع بیماری کرونا اکنون رو به کاهش گذاشته است. با این حال در فاصله ۲۶ ژوئیه تا اول ماه اوت یک میلیون و ۱۹۰ میلیون آمریکایی همچنان بیکار هستند و از بیمه بیکاری برخوردار هستند. نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال و جویای کارآمریکا برای ماه ژوئیه قرار است آخر ساعات کاری امروز منتشر شود.

این کارشناس امور انرژی در ادامه تحلیل و ارزیابی خود از اوضاع حاکم بر بازار نفت و انرژی گفت گواه اینکه کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی رویکرد محتاطانه‌ای در مواجهه با تقاضا برای نفت در سطح جهان و آمریکا گرفته اند اینکه حتی اعلام واشنگتن مبنی بر رفع محدودیت‌های مربوط به مسافرت‌های خارجی نتوانست زمینه برای افزایش قیمت سوخت هواپیما فراهم کند.

آمریکا روز گذشته توصیه‌های خود از شهروندان برای انجام ندادن مسافرت‌های خارجی به علت شیوع «ویروس کرونای جدید» موسوم به ویروس کووید- ۱۹ (Covid-۱۹)، لغو کرد. دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا در نظر دارد سفر اتباع خود به کشورهای دیگر را مورد به مورد بررسی کند.

از سوی دیگر آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا چهارشنبه این هفته با انتشار گزارش هفتگی خود از افزایش ۴۰۰ هزار بشکه بنزین و افزایش یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای میزان فرآورده‌های نفتی (گازوئیل و سوخت گرمایشی) ذخیره سازی شده در آمریکا داد.

کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی همچنین مذاکرات و رایزنی‌های نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا برای کمک‌های بیشتر به شرکت‌ها و خانوارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را ادامه می‌دهند. هدف از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا این است که اقدامات و تدابیری بیاندیشند که به شرکت‌ها و خانوارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در مصرف انرژی شان کمک شود. مسئولان دو حزب امیدوارند توافقی تا آخر این هفته به دست آید. اما موضوعات مورد اختلاف همچنان زیاد هستند.

کد خبر: ۳۴٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha