۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۲۷۲ میلیون دلار سهم صادرات اظهار شده در گمرکات کردستان است
ناظر گمرکات کردستان:

۲۷۲ میلیون دلار سهم صادرات اظهار شده در گمرکات کردستان است

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات استان کردستان گفت: از مجموع ۴۸۶ میلیون دلار صادرات انجام شده از گمرکات استان طی چهار ماهه امسال سهم صادرات اظهار شده ۲۷۲ میلیون دلار بوده است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۸۰ تن کالا به ارزش ۴۸۶ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۱۰ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان صادرات ۶۸۵ هزار و ۳۳۷ تن کالا به ارزش ۲۷۲ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۰۲ دلار سهم صادرات اظهار شده از گمرکات استان بوده است.

ناظر گمرکات استان کردستان افزود: ۵۳۲ هزار و ۶۴۳ تن کالا به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۰۸ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات بوده که از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

رحمانی پور با اشاره به اینکه عراق، افغانستان، روسیه، رومانی و ترکیه کشورهای هدف صادرات کالاهای استان هستند، یادآور شد: مجموع صادرات انجام شده در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش ریالی ۶۸ درصد و از نظر وزنی هم ۷۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۱۷ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۵۱ دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

کد خبر: ۳۴٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha