۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کاهش قیمت گوجه و گوشت قرمز در استان تهران/ دلیل افزایش قیمت آهن آلات قیمت ارز است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش قیمت گوجه و گوشت قرمز در استان تهران/ دلیل افزایش قیمت آهن آلات قیمت ارز است

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بررسی قیمت ها در بازار این استان از کاهش قیمت گوجه فرنگی و گوشت قرمز خبر داد و گفت: افزایش قیمت آهن آلات نیز به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است.

محمد امامی امین در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص برخی شایعات در مورد کمبود کالاهای اساسی در استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر کالاهای اساسی مانند گوشت، حبوبات و مواد لبنی در انبارهای استان به وفور وجود دارد و نیز مازاد بر مصرف تولید می شود.

وی تولید مازاد بر مصرف این کالاها را دلیل عرضه بیش از تقاضا دانست و گفت: همین افزایش عرضه سبب شده است، که در برخی از کالاهای اساسی مانند گوشت شاهد کاهش قیمت باشیم، در این زمینه توانستیم با عرضه مناسب گوشت در میادین عرضه مستقیم، توانستیم قیمت هر کیلو گوشت گوساله را به ۶۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی را هر کیلو ۹۵ هزار تومان برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر افزایش قیمت آهن آلات و دلیل آن گفت: بله قبول دارم، که قیمت آهن آلات در بازار افزایش داشته است، اما این افزایش به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است، اما افزایش قیمت در هیچ کالای دیگری در استان تهران گزارش نشده است.

امامی امین از برخورد با وانت بارها و بخش حمل و نقل که کرایه ها را افزایش دهند، خبر داد و گفت: طبق گزارش سازمان صمت استان تهران بیشترین تخلف در خصوص گرانفروشی در یک ماه گذشته مربوط به بخش حمل و نقل بوده است.

وی در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی هم گفت: در ۱۰ روز آتی و با ورود گوجه فرنگی جیرفت به بازار تهران شاهد کاهش و متعادل سازی قیمت این کالا هستیم، طی چند روز اخیر نیز قیمت گوجه فرنگی کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

کد خبر: ۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha