۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
۷۱ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های صنعتی اردبیل جذب شده است
از بند الف تبصره ۱۸ صنعت و معدن؛

۷۱ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های صنعتی اردبیل جذب شده است

اردبیل - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت: تا کنون برای طرح های مهم صنعتی استان اردبیل تسهیلات از محل بند الف تبصره۱۸ به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، قادر تقی زاده در جلسه بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ طرح های صنعتی استان اظهار کرد: به دنبال تاکیدات استاندار اردبیل علاوه بر معرفی طرح برای جذب ۲۲۲ میلیارد تومان سهم استان اردبیل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، باید طرح ها و واحدهای دیگری نیز معرفی شوند تا مشکلی در جذب به موقع سهم تسهیلات استان پیش نیاید.

وی افزود: تا کنون برای طرح مهم صنعتی استان اردبیل تسهیلات از محل بند الف تبصره۱۸ به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جذب شده و مابقی مبلغ بایستی با پیگیری های سازمان صنعت و معدن و تجارت و هفت بانک عامل تاپایان تیرماه تعیین تکلیف و جذب شوند.

تقی زاده تصریح کرد: تا کنون تخصیص اعتبار و یارانه تسهیلات مذکور در کشور دچار مشکل بود که با پیگیری های به عمل آمده و نامه وزیر کشور به رییس جمهور مشکلات حوزه صنعت و معدن برطرف شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل  ادامه داد: سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک های عامل بایستی با پیگیری مستمر و رفع سریع نواقصات پرونده، سرمایه گذاران را حمایت کنند.

وی گفت: هرگونه موارد مورد نیاز برای پیگیری تسهیلات بالاتر از سقف استانی از بانک های عامل مرکزی و از سوی استاندار محترم اردبیل انجام می شود که در این راستا و ظرف هفته جاری باید دستگاه متولی و بانک ها و صاحبان طرح وضعیت طرح های معرفی شده را تعیین تکلیف کنند.

تقی زاده اضافه کرد: بانک های عامل هرگونه مشکلی در ارایه تسهیلات و یا هماهنگی با تهران داشته باشند سریعا دفتر سرمایه گذاری و معاونت اقتصادی استانداری را در جریان بگذارند تا پیگیری های لازم انجام شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل تاکید کرد: باید بانک های عامل و سرمایه گذاران تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا هیچ سهمی از محل تسهیلات تخصیص یافته به استان برگشت نخورد.

تقی زاده افزود: تمام طرح هایی که در گذشته به بانک های عامل معرفی شده اند بایستی سریعا پایش شوند و به جای طرح هایی که قادر به اخذ تسهیلات نیستند طرح های جایگزین معرفی شوند.

وی با بیان اینکه هفت بانک عاملیت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سطح کشور را برعهده دارند افزود: به تبع آن هفت بانک عامل نیز باید بیشترین تلاش خود را برای جذب تسهیلات داشته باشند.

کد خبر: ۳۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha