۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
تولید ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در کردستان
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد

تولید ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در کردستان

کردستان- خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف در این استان اظهار داشت: سالانه حدود ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباق در استان تولید می شود.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سالانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان استان بافته می شود، اظهار داشت: ۹۰ هزار نفر به عبارتی یک شانزدهم جمعیت استان به بافندگی فرش دستباف اشتغال دارند.

وی با اشاره به وجود دو برند معتبر کشوری و جهانی فرش دستباف در کردستان، اظهار داشت: برندهای فرش تک پود سنندج و بیجار ثبت ملی شدند و ثبت جهانی برند فرش بیجار هم در حال انجام است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: ایجاد خوشه هنر صنعتی فرش دستباف برای همگرایی تمام شبکه های مرتبط با این هنر اقدامی تاثیرگذار در راستای اعتلای فرش دستباف در استان امری لازم و ضروری است.

خلیقی اضافه کرد: تهیه مواد اولیه، تولید ، فروش و بازاریابی کشورهای هدف باید از اهداف و اولویت های خوشه صنعتی فرش باشد.

وی یادآور شد: انتظار می رود بعد از به حالت عادی برگشتن وضعیت کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا انجمن فرش دستباف دراتاق بازرگانی سنندج با اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور نسبت به بازاریابی تولیدات استان اقدام کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: می طلبد بافندگان فرش دستباف برای اینکه بتوانند تولید خود را در بازارهای خارجی و داخلی عرضه کنند باید سلایق این بازارها را در نظر بگیرند.

کد خبر: ۳۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha