۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
ثبت ملی ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی لرستان/ کرونا درآمد موزه‌ها را به حداقل رساند
معاون میراث فرهنگی لرستان:

ثبت ملی ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی لرستان/ کرونا درآمد موزه‌ها را به حداقل رساند

لرستان- بهاروند، معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: شیوع کرونا بر گردشگری استان تاثیرات منفی بسیاری داشته که در حوزه میراث فرهنگی موزه‌ها به شدت کاهش بازدید داشته و بازدیدکنندگان به حداقل رسیده است.

زهرا بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان ثبت شده که شماره ثبت ملی دارد، اظهار داشت: آثار شناسایی شده استان بیش از پنج هزار اثر است که تاکنون از این تعداد بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده و مابقی نیز در حال تهیه پرونده و ارسال به وزارت مربوطه برای ثبت ملی است.

وی افزود: ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک مستلزم آزادسازی عرصه و حریم این اثر است که تلاش‌هایی صورت گرفته و مقداری از مطالبات پرداخت شده و در حال رایزنی جهت تملک مابقی عرصه و حریم قلعه هستیم.

معاون میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: در صورت تملک کامل عرصه و حریم این اثر تاریخی، پرونده تهیه و کارهای مربوط به ثبت جهانی در اسرع وقت انجام‌ می‌شود.

وی بیان کرد: پس از به نتیجه رسیدن ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک که خواسته همه مردم لرستان است، برنامه ثبت دیگر آثار ارزشمند استان را در دستور کار داریم؛ لرستان ظرفیت‌های مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد که حفاظت، نگهداری و ثبت جهانی آن‌ها حمایت همه جانبه تمامی ارگان‌های دولتی و دفاع مسئولان ارشد استان را می‌طلبد.

بهاروند تصریح کرد: شیوع کرونا بر گردشگری استان تاثیرات منفی بسیاری داشته که در حوزه میراث فرهنگی موزه‌ها به شدت کاهش بازدید داشته و بازدیدکنندگان به حداقل رسیده است.

کد خبر: ۳۳٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha