۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
توسعه تولید و صادرات معدنی نیاز اقتصادی استان سمنان است
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

توسعه تولید و صادرات معدنی نیاز اقتصادی استان سمنان است

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه توسعه تولید و صادرات معدنی باید در زمره اولویت‌ها و نیازهای استان محسوب شود، گفت: باید به فناوری و تکنولوژی جدید در این زمینه روی آوریم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر جمعه ای صبح چهارشنبه در نشست اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و محصولات معدنی  با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات اتاق سمنان با بیان اینکه در شرایط اخیر انجام کار اقتصادی باید با مشاوره و مشورت‌های اقتصادی صورت پذیرد، تاکید کرد: باید ابتدا مزیت‌های اقتصادی و صادراتی استان احصاء و سپس درباره آن برنامه ریزی شود.

وی توسعه تولید و صادرات معدنی را در زمره اولویت‌ها و نیازهای استان سمنان دانست و تصریح کرد: برای تحقق این امر می‌بایست توجه به فناوری و تکنولوژی جدید را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اتاق سمنان در ادامه گفت: ضرورت دارد واحدهای معدنی نوسازی ماشین‌آلات و ناوگان صنایع معدنی را به‌روز کنند تا شرایط را برای خودشان بهبود ببخشند.

جمعه ای با اشاره به وجود ۶۴۰ معدن دارای پروانه در استان گفت: بخش اعظمی از این معادن فلزات گران بها هستند که می‌توان بر روی آنان سرمایه گذاری بهتری کرد.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی  استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه معدن داری گزاف است و لذا معدن‌ها به علت مشکلات عدیده مالی شرکت‌ها مجبور هستند منابع خود را از بانک تأمین کنند.

دامغانیان بیان کرد: ضعف سیستم بانکی باعث شده که مدیران معدنی به‌جای تولید و صادرات به فکر مطالبات بانکی باشند.

در ادامه این نشست معدن کاران استان آخرین رخدادهای صنایع معدنی را بررسی کردند.

کد خبر: ۳۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha