۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
مهار نقدینگی سرعت کاهش ارزش پول ملی را می گیرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

مهار نقدینگی سرعت کاهش ارزش پول ملی را می گیرد

حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولید سوق بدهیم لذا اگر نتوانیم این مهم را انجام دهیم،شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت و ارزش پولی ملی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روش‌های مناسب برای حفظ و جایگاه ارزش پول ملی در کشور گفت: یکی از علل کاهش ارزش پول ملی به افزایش نقدینگی در جامعه بازمی‌گردد.

وی افزود: نقدینگی بالا قطعا می‌تواند تورم ایجاد کند و هم ارزش پول ملی را کاهش دهد، بنابراین مدیریت نقدینگی در حفظ و جایگاه ارزش پول ملی نقش مهمی دارد و باید مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ما باید نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولید سوق بدهیم لذا اگر نتوانیم این مهم را انجام دهیم،شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت و ارزش پولی ملی کاهش پیدا خواهد کرد.

حسینی کیا تصریح کرد: در حال حاضر دولت می‌تواند بسیاری از طرح‌ها خود را به بخش خصوصی ارجاع دهد تا از این طریق نقدینگی موجود در مسیر درستی قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت نقدینگی موجود در کشور هم می‌تواند در ایجاد اشتغال و هم در بالا بردن ارزش پول ملی مؤثر واقع شود.

کد خبر: ۳۳٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha