۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
۱۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شد
مدیرکل استاندارد استان ایلام:

۱۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شد

ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران  به کشور عراق صادر شده است، اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۲ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول  با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: امسال تعداد ۱۱۱ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

همتی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

کد خبر: ۳۳٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha