۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
هزینه حمل و نقل خانوارهای یزدی ۲ برابر پایتخت است
عباس علوی‌راد:

هزینه حمل و نقل خانوارهای یزدی ۲ برابر پایتخت است

یزد- علوی راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران، دربارۀ سهم هزینه سالانه حمل و نقل هر استان طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران گفت: مردم یزد حدود ۱۱ درصد از کل هزینه سالانه زندگی را صرف حمل و نقل کرده اند که این میزان در مقایسه با تهران دو برابر است.

عباس علوی‌راد، در خصوص تحلیل خود از هزینه حمل و نقل استان‌ها، طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸، به خبرنگار بازار گفت: به طور متوسط در میان خانوارهای شهری استان یزد حدود ۱۱ درصد از کل هزینه سالانه زندگی، صرف حمل و نقل می‌شود.

وی گفت: این سهم برای کل کشور و استان تهران به ترتیب ۶.۵ و ۵.۵ درصد است و در واقع یزدی‌ها سالانه ۱.۷ برابر کل کشور و حدود دو برابر پایتخت نشینان برای حمل و نقل هزینه می‌کنند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران ضمن نگرانی بابت ارتباط هزینه‌های صرف‌شده برای حمل و نقل و نیز استفاده از خوردو و موتورسیکلت، افزود: برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد خانوارهای یزدی در سال ۱۳۹۸ رتبه اول استفاده از خودرو و موتورسیکلت شخصی در کشور را در اختیار دارند.

علوی‌راد ادامه داد: آمار تصادفات رانندگی درون شهری، آلودگی هوا، ترافیک‌های آزار دهنده علاوه بر هزینه‌های فردی، استان یزد را با هزینه اجتماعی سرسام‌آوری مواجه کرده است‌ که لازم است تصمیم‌سازان اجازه ندهند استان بیش از این دچار آلودگی‌های زیست محیطی شود.

کد خبر: ۳۳٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha