۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
۴۸ درصد از کل راه‌های مواصلاتی استان سمنان در حوزه شرق آن قرار دارد
‌مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

۴۸ درصد از کل راه‌های مواصلاتی استان سمنان در حوزه شرق آن قرار دارد

سمنان- ‌مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به تفکیک دو اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر، معادل ۴۸ درصد از کل مسیر در حیطه‌ مسئولیت این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر عمیدی بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پیش از تفکیک دو اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان درمجموع سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر، طول مسیر استحفاظی اداره کل راه و ترابری سابق استان بود، اظهار داشت: با تفکیک انجام‌شده یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر، معادل ۴۸ درصد از کل مسیر در حیطه‌ مسئولیت راه و شهرسازی شرق استان قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ۲۱۴ کیلومتر از جاده اصلی تهران به مشهد در حوزه تحت مدیریت این اداره کل است، افزود: یک هزار و ۶۴۰ کیلومتر طول مسیر روستایی، تحت مدیریت اداره کل است.

آسفال ۴۷ درصد از مسیر روستایی شرق استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه ۴۹۲ کیلومتر معادل ۴۷ درصد از مسیر روستایی شرق استان آسفالت است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که میانگین کشوری مسیرهای آسفالت شده روستایی ۵۴ درصد است و فاصله چندانی با این آمار وجود ندارد.

عمیدی خاطرنشان کرد: دو شهرستان و هفت شهر با وسعت ۵۱ هزار کیلومترمربع معادل ۵۳ درصد از کل وسعت استان در حوزه این اداره کل قرارگرفته که بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۷ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در منطقه تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۳ شرکت حمل کالا و هفت شرکت حمل مسافر فعالیت دارند، افزود: یک پایانه بار، یک پایانه مسافر به همراه ۳۲ مدرسه واقع‌شده در حاشیه‌ی جاده فعالیت دارند.

اسقاط ۲۹ دستگاه نیمه سنگین و سبک
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه پس از تفکیک این اداره کل به دو مجموعه‌ مجزا، تعداد ۲۲ دستگاه نیمه سنگین و هفت‌دستگاه سبک به دلیل فرسودگی اسقاط شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۹ دستگاه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تحویل و مابقی نیز بین دو اداره کل راه و شهرسازی استان تقسیم شد.

عمیدی با تأکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان با امکانات محدودی شکل گرفت، تصریح کرد: در این مدت توانسته است علی‌رغم مشکلات در حوزه کارکنان و چارت تشکیلاتی، خدمات متنوع و ارزشمندی را به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به کمبود شدید این اداره کل در بخش کارکنان و چارت حوزه مسکن بیان کرد: با تلاش نیروهای موجود و بهره‌مندی مطلوب از امکانات موجود، خدمات شایسته‌ای را به مردم استان و به‌ویژه ساکنین شرق استان ارائه‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: هم‌اکنون ۷۲ پست بلا تصدی در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان به‌ویژه در حوزه مسکن و املاک موجود است که مشکلاتی را برای این مجموعه ایجاد می‌کند.

تغییر کاربری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به مسکونی
 مدیرکل راه و شهرسازی غرب استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: این اداره کل ۴۹ نیروی رسمی و پیمانی دارد که با تنگنای شدید نیروی متخصص مواجه هستیم.

حسین دهقان با تأکید بر اینکه توجه به مباحث افزایش حقوق و درآمد و نیز پرداخت کارانه از انتظارات این اداره کل و همکاران شاغل در آن است، اضافه کرد: تغییر کاربری برخی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به مسکونی، نقش مؤثری در اجرای طرح مسکن ملی در استان سمنان ایفا کرد.

کد خبر: ۳۳٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha