۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
۷۰ معدن در زنجان تعطیل است
رئیس سازمان صمت زنجان:

۷۰ معدن در زنجان تعطیل است

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان،گفت:هم اکنون ۳۲۰ معدن فعال و ۷۰ معدن تعطیل در استان وجود دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با اشاره به میزان حقوق دولتی دریافتی در سال های اخیر، گفت: حقوق دولتی وصول شده از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۳۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید که به طور قطع در سال جاری ۳۳۰ میلیارد ریال وصول خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت معادن استان زنجان اظهار کرد: هم اکنون ۳۲۰ معدن فعال و ۷۰ معدن تعطیل در استان وجود دارد که 3 هزار و 500 نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  زنجان یادآور شد: از جمله دلایل وجود ۷۰ معدن غیر فعال در استان، قطعه بندی کوچک و معادن سنتی در سال های گذشته و نیز نداشتن توجیه اقتصادی این معادن است که هم اکنون صرفاً مجوز فعالیت به افراد دارای صلاحیت و معادن دارای توجیه اقتصادی بالا همراه با تکنولوژی بروز صادر می شود.

فغفوری تاکید کرد: امروز بزرگترین ملاک فعالیت های معدنی وصول حقوق دولتی و نیز وصول بیمه نامه است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۹۰ معدن بارنامه جهت استخراج و فروش مواد معدنی دریافت کردند که این میزان در چهار ماهه نخست سال جاری به ۲۵۰ معدن رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، از وجود ۳۶ نوع ماده معدنی در استان خبر داد و افزود : خوشبختانه در استان تمامی ۳۶ نوع ماده معدنی استان قابل استخراج است.

فغفوری تصریح کرد: بر یکی از مواد معدنی کمیاب در کشور است که در استان زنجان موجود می باشد و نیز ماده معدنی تیتانیوم آخرین ماده معدنی کشف شده در استان است که مراحل اکتشاف آن به اتمام رسیده و در مرحله صدور مجوز جهت استخراج است.

کد خبر: ۳۳٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha