۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
رشد ۶۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی
مدیر روابط عمومی وزارت‌ جهاد کشاورزی اعلام کرد

رشد ۶۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

والی زاده، مدیر روابط عمومی وزارت‌ جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۱۹,۶درصد صادرات کشور مختص محصولات کشاورزی است و نسبت به سالیان گذشته رشد۶۶ درصدی دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ساسان والی زاده با اشاره به برگزاری یک نشست بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی و امضای تفاهم نامه گفت: با امضای این تفاهم نامه، از این پس، پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی منسجم و یکپارچه خواهد شد و از دست اندازی ها به اراضی ملی و دولتی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد این تفاهم نامه باعث خواهد شد از فضای بخشی نگری خارج شویم و این مسئله، به سود منافع کشور و آیندگان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی از ارائه تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد به شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این خط اعتباری ۳۳ میلیارد تومان برای حمایت مالی و تأمین سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه حمایت از سرمایه گذاری کشاورزی که از مجموع نهادهای وابسته به بخش کشاورزی وزارت جهاد تشکیل شده است، از شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد کرد. در سال جاری مجموعاً ۱۹,۶ درصد از مجموع صادرات کشور را محصولات کشاورزی صنایع غذایی تشکیل داده و نسبت به سال های گذشته رشد ۶۶ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

والی زاده با بیان اینکه سامانه یکپارچه حلال را راه‌اندازی کرده ایم، اظهار کرد: برای اینکه ایران قطب منطقه ای و بین المللی حلال باشد این سامانه راه‌اندازی شد. در این فرآیند همه شرکت های وارد کننده و انجمن های مربوطه در کشتارگاه های داخلی و خارجی دخیل هستند.

وی درباره وضعیت برگ سبز چای توضیح داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن برگ سبز چای از چای کاران خریداری شده است و نسبت به سال قبل حدود ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد. این مقدار چای خریداری شده، حدود ۱۸ هزار تن چای خشک خواهد بود و پیش‌بینی می شود تا پایان فصل برداشت، به ۱۳۰ هزار تن برسیم که حدود ۳۳ درصد نیاز کشور را تأمین می کند.

کد خبر: ۳۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha