۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار محور فعالیت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه ای سمنان است
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان :

کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار محور فعالیت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه ای سمنان است

سمنان- رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه آموزش و مهارت افزایی ماهیت و اساس کار این دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نقدی در حاشیه بازدید مسئولان و معاونان حوزه های اقتصادی استانداری سمنان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای همزمان با صبح سه شنبه با بیان اینکه این دانشگاه دارای چهار هزار دانشجو است، بیان کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد است همچنین این دانشگاه با دارا بودن چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نقدی  آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجو در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز به خوبی فرا می‌گیرد.

فاطمه منصوری معاون توسعه منابع انسانی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت بهره گیرند.

منصوری با اشاره به اهمیت و نقش شورای مهارت، اظهار داشت: شورای مهارت به دنبال تجمیع امکانات و توانمندی‌ها است و تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در کنار هم با اعلام نیازها و ظرفیت‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۳۳٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha