۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بورس، عامل توازن سیستم مالی یا ابزاری کوتاه‌مدت؟

بورس، عامل توازن سیستم مالی یا ابزاری کوتاه‌مدت؟

دکتر عباس علوی راد طی یادداشتی کوتاه در کانال شخصی خود نوشت: در شرایط تورمی موجود و شکل‌گیری تورم انتظاری و مجموع سیاست‌های اقتصادی دولت برای جذابیت بیشتر بورس، ریزش آوارگونه شاخص بورس در کوتاه‌مدت دور از انتظار است.

عباس علوی راد: اینکه برخی از کارگزاران اقتصادی بخواهند با ورود نقدینگی‌های خود به بورس در شرایط تورم واقعی موجود و موج تورم انتظاری شکل‌گرفته ضمن جلوگیری از کاهش ارزش واقعی نقدینگی خود سود هم کسب کنند کاملا طبیعی خواهد بود.

در شرایط تورمی موجود و شکل‌گیری تورم انتظاری و مجموع سیاست‌های اقتصادی دولت برای جذابیت بیشتر بورس، ریزش آوارگونه شاخص بورس در کوتاه‌مدت دور از انتظار است. به ویژه آنکه مجموعه سیاست‌های دولت اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتری را وارد بورس کرده و دامنه مسئولیت‌پذیری دولت در قبال بازار سرمایه به طور خودکار افزایش یافته است.

با این همه بازار سرمایه و مشخصاً بورس ذاتاً یک بازار پرنوسان محسوب می‌شود. اینکه رشد بورس تا کجا ادامه خواهد داشت و یا اینکه با ریزش سنگین مواجه می‌شود یا خیر، بستگی به پاسخ این پرسش دارد که در حال حاضر روشن نیست. رشد بورس حاصل یک پارادایم شیفت در سهم بازار سرمایه از سیستم مالی کشور است یا یک نگاه ابزاری با تاریخ مصرف کوتاه‌مدت!؟

کد خبر: ۳۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha