۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۱۸۰ هزار تن گندم در اردبیل خریداری‌شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۸۰ هزار تن گندم در اردبیل خریداری‌شد

اردبیل - نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از آغاز عملیات برداشت گندم از مزرع استان تاکنون ۱۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری‌شده است.

خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برداشت گندم در مرکز و جنوب استان اردبیل در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری ۳۰۰ هزار تن گندم باکیفیت و مرغوب در این استان تولید و ذخیره‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق ۶۰ مرکز عملیات خرید گندم توسط غله و تعاون روستایی در حال انجام است و عمده گندم خریداری‌شده در سیلوهای استان نگهداری شده تا به‌تدریج تحویل کارخانه‌های آرد استان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بابیان اینکه همه نیاز کارخانه‌های آرد استان به گندم با تولیدات و دسترنج کشاورزان تأمین می‌شود، تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها با تلاش زارعین و کمک گرفتن از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان جهاد کشاورزی میانگین تولید، سه تا چهار برابر کشوری افزایش‌یافته است.

نیکشاد عمده ارقام توزیع‌شده بین زارعین را رقم میهن، پیشگام و زرینه اعلام کرد و گفت: محققان استان متناسب با اقلیم و شرایط جوی تولید گونه‌ها و بذور موردنیاز را انجام می‌دهند تا هیچ مشکلی در فرآیند تولید به وجود نیاید.

وی قیمت تضمینی گندم را یادآور شد و بیان کرد: به ازای هر کیلو خرید گندم ۲۷۵۰ تومان به زارعین پرداخت می‌شود که از کل گندم خریداری‌شده به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان تاکنون ۳۵۴ میلیارد تومان بهای گندم به‌حساب کشاورزان واریزشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: در شهرهای مختلف ما با کشت دیم و آبی گندم روبرو هستیم که بیشترین تولیدات ما در شمال استان و شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار اتفاق می‌افتد که در دو ماه گذشته به‌خوبی عملیات خرید در این شهرستان‌ها انجام و با رضایت کشاورزان کار به اتمام رسیده است.

نیکشاد افزود: برای سال زراعی آینده فرآیند کشت تا برداشت در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم با تأمین نهاده‌ها و نیاز کشاورزان در حوزه‌های مختلف بتوانیم کشت و زرع خوبی را برای سال آینده داشته باشیم.

کد خبر: ۳۳٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha