۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
تاثیر شوم دلار بر ارزش پول ملی؛ تورم لحظه‌به‌لحظه شده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار

تاثیر شوم دلار بر ارزش پول ملی؛ تورم لحظه‌به‌لحظه شده است

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رشد بسیاری از شاخص های اقتصادی به ارزش پول ملی وابسته است، تصریح کرد: تورم لحظه‌به‌لحظه شده و سیستم اقتصادی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روشهای حفظ ارزش پول ملی در کشور گفت: ارزش پول ملی یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی در هر کشور است.

وی تاکید کرد: اگر در کشوری پول ملی ارزش یافت این بدین معناست که در آن کشور تولید ،اشتغال و رشد اقتصادی وجود دارد بنابراین رشد بسیاری از شاخص های اقتصادی به ارزش پول ملی  وابسته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم‌ها علیه ایران گفت: در پی این تحریم ها  متاسفانه ارزش پول ملی ما به شدت کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین در پی کاهش ارزش پول ملی تورم در چند نوبت به شدت بالا رفت و این تورم امروز لحظه‌به‌لحظه شده و سیستم اقتصادی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه فاکتور تولید یکی از شاخص‌های مهم در ثبات اقتصادی است، اظهار داشت: در حال حاضر تولید در کشور دچار مشکل است بنابراین یکی از اقداماتی که می بایست دولت در زمینه افزایش ارزش پول ملی انجام دهد، کاهش قیمت دلار است چرا که افزایش قیمت دلار می‌تواند تولید را دچار مشکل کند.

 کوچکی‌نژاد بیان داشت: دولت باید تلاش کند تا حرکت پر سرعت قیمت دلار را متوقف کرده تا از این طریق ارزش پول ملی رشد کند.

کد خبر: ۳۳٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha