۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
استحصال ۲ میلیون لیتر عرق گیاه دارویی بادرشبو در آذربایجان غربی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

استحصال ۲ میلیون لیتر عرق گیاه دارویی بادرشبو در آذربایجان غربی

ارومیه- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از استحصال دو میلیون لیتر عرق گیاه دارویی بادرشبو در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی اظهار داشت: امسال ۲۶۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرشبو رفته که نسبت به سال گذشه در حدود سه برابر افزایش یافته است و برآورد می شود از این اراضی چهار هزار و ۱۴۰ تن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

کرامتی اظهار کرد: ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب جزو شهرهایی هستند که کشت عمده این محصول در آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد پنج واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرق گیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت و نقل به داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

کرامتی با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از دو میلیون لیتر عرق استحصال می شود، تاکید کرد: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن مرداد ماه استحصال گیاه بادرشبو در آذربایجان غربی آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: کار خشک کردن سرشاخه های گلدار این محصول برای ایجاد تنوع و افزایش زمان عرضه محصول برای تهیه دمنوش در دستور کار مدیریت باغبانی و مجری طرح گیاهان دارویی استان قرار گرفته است به طوری که با خشک کردن سرشاخه در سایه می توان در طول سال از این محصول ارزشمند استفاده کرد.

کد خبر: ۳۳٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha