۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۲۵۰ میلیارد ریال مطالبه کلزاکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

۲۵۰ میلیارد ریال مطالبه کلزاکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی مطالبات کلزاکاران استان که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال بود، به حساب آن ها واریز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی عصر دوشنبه در جلسه ای با حضور مسئولان امور کشاورزی استان در سالن جلسات این سازمان با اشاره به اینکه طی زمان برداشت محصول امسال، پنج هزار و ۴۵۴ تن دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید دولتی مستقر در ۹ شهرستان استان خریداری شده است، افزود: در سال زراعی جاری، سه هزار و ۶۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این مقدار دو هزار و ۷۰۰ هکتار قابلیت برداشت محصول را داشت.

جلیلی افزود: برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان شش مرکز خرید اصلی در شهرستان‌های پلدشت، خوی، نقده، پیرانشهر، میاندوآب و بوکان و سه مرکز خرید فرعی در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و مهاباد راه‌اندازی شده بود.

وی بیان کرد: در بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، پلدشت با ‌هزار و ۶۰۰ هکتار، جایگاه نخست کشت کلزا را در استان به خود اختصاص داده و بوکان با ۵۵۰ هکتار، نقده با ۴۴۷ هکتار، میاندوآب با ۲۳۱ هکتار و پیرانشهر با ۱۶۸ هکتار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

جلیلی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به خشکسالی های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط اقلیمی و کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، باید به سمت کشت های استراتژیک با آب بری کم حرکت کنند که یکی از این محصولات دانه های روغنی از جمله کلزاست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال دولت برای تشویق کشاورزان برای کشت کلزا قیمت تضمینی  ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال را تعیین کرده بود که علاوه بر اولویت توزیع کود شیمیایی در بین کلزاکاران استان، ۷۷۰ لیتر سم آفت بذرخوار کلزا نیز در بین کشاورزان استان به صورت رایگان توزیع شد.

جلیلی میزان مطالبات کلزاکاران استان را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرده و گفت: تمامی این مطالبات پرداخت شده و این مبلغ به حساب کلزاکاران واریز شده است. 

کد خبر: ۳۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha