۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می شود

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اجرای طرح مجتمع بندری نگین ظرفیت پهلوگیری شناورها در اسکله بندر بوشهر را تا ۵۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: اجرای طرح‌های اسکله‌سازی، راه دسترسی به بندر نگین و لایروبی حوضچه این بندر از جمله پروژه‌های مهمی است که در رونق اقتصادی و تجارت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تجارت و دریانوردی سابقه‌ای درخشان دارد که اجرا طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر نوید بخش قرارگیری بر بستری برای رسیدن به این رونق دیرینه است.

ارجمندزاده ادامه داد: رونق تجارت دریایی استان بوشهر علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد زمینه‌ را برای افزایش صادرات از استان کمک می‌کند.

 وی با اشاره به پهلوگیری دومین کشتی ۲۰ هزار تنی خاک فسفات در بندر بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود باعث شده تا تخلیه این کشتی‌های وارداتی یکی پس از دیگری براساس برنامه‌های زمانبندی تخلیه شوند.

 ارجمندزاده افزود: واردات این ۲ کشتی به راه‌اندازی خط تولید چند شرکت تولید کود فسفات استان کمک شایانی کرده و گامی حائز اهمیت در مسیر تحقق رونق تولید است.

وی یادآور شد: با اتمام طرح‌های توسعه مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه در بندر بوشهر از هفت میلیون تن کنونی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات اجرای پروژه مجتمع بندری نگین گفت: پروژه‌های مهم و حیاتی از جمله اسکله‌سازی، توسعه بنادر، سدسازی، راهسازی، بزرگراه‌ها و راه‌آهن باید با توجه ویژه  انجام شود و ایجاد وقفه در اجرای آنها از هیچ مدیری پذیرفته نمی‌شود.

عبدالکریم گراوند یادآور شد: سرعت بخشی در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ضروری است و مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن گره گشایی باید موانع توسعه را برطرف کنند.

وی گفت: یکی از وظایف مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی سرعت بخشی در توسعه استان و گره گشایی از مشکلات است.

کد خبر: ۳۳٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha