۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش به ایران سفر می کنند
سفیر اتریش در ایران:

نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش به ایران سفر می کنند

یاسوج- سفیر اتریش در ایران گفت: نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش در قالب یک هیئت و در حوزه کمک‌های بشر دوستانه به ایران سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، اشتفان شولتس ظهر دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری افزود: روابط نباید تنها در قالب صحبت‌ و وبینارها باشد بلکه برنامه داریم که نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی و در حوزه کمک‌های بشر دوستانه به ایران سفر  کنند.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی اتریش بسیار علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند، اظهار داشت: نمونه آن مشارکت ۲۵۰ شرکت اتریشی در نشستی با موضوع ایران بود که در اتاق اقتصاد اتریش در ماه می گذشته برگزار شد.

شولتس تصریح کرد: با کمال میل بخش بازرگانی سفارت برای گفت‌وگوهای تخصصی و موردی با شما خواهد بود تا گام‌های بعدی را به صورت عملیاتی و مشخص برداریم.

وی اظهار داشت: سران ارشد دو کشور این ماموریت را به ما واگذار کرده‌اند و در سفر رسمی روحانی در جولای ۲۰۱۸ به اتریش مجموعه‌ای از قراردادها و یادداشت‌های تفاهم به امضا رسید.

نحوه برخورد ایران با دو چالش منطقه از جمله کرونا و تحریم های ظالمانه غرب قابل ستایش است
سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه  ما موظف به پیگیری این تفاهم‌نامه‌ها هستیم، گفت: نحوه برخورد ایران با دو چالش منطقه از جمله کرونا و تحریم های ظالمانه غرب قابل ستایش است.

وی اظهار داشت: اتریش تنها کشور اروپایی بوده که در ایران انجمن فعال دارد و در سال گذشته نیز ۱۳۰ مناسبت علمی و فرهنگی را در انجمن فرهنگی اتریش در تهران برگزار کردیم.

شولتش تصریح کرد: اولین ریاست جمهوری کشورهای غربی که بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمده رئیس جمهور اتریش بود و رئیس جمهور وقت کشور اتریش هم اولین رئیس جمهوری بود که بعد از توافق برجام به ایران سفر کرد.

۷۰۰ سال روابط مستند بین دو کشور ایران و اتریش وجود دارد

وی افزود: ۷۰۰ سال روابط مستند بین مردم دو کشور، ۵۰۰ سال شراکت و بیش از ۱۶۰ سال روابط کامل دیپلماتیک بین دو کشور وجود دارد که تقریبا هیچ کشور اروپایی از چنین پیشینه خوبی با ایران برخوردار نیست.

سفیر اتریش در ایران همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا اظهار داشت: احترام بسیار زیادی برای نحوه مواجه شما با دو چالش بزرگ کرونا و محاصره تجاری ناعادلانه آمریکا که در حال حاضر با آن مواجه هستید قائلیم و ناراحتی شما را از اینکه بخش سیاست و دیپلماسی نتوانسته کانال امن مبادلات مالی را فراهم کند درک می‌کنیم.

شولتس افزود: بحرانی که در پی تحریم‌های ایالت متحده ایجاد شد به نوعی آیینه‌ای در مقابل اتریش قرار داده و کاملا متوجه شدیم که محدودیت‌های استقلال ما در زمینه مالی و تجارت تا چه حد است.

شولتس افزود: سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفری کاری بوده و نماینده اقتصاد و رایزن بازرگانی سفارت «گرابمایر» در این سفر همراه من است و همین گواهی بر کاری بودن سفرم به استان است.

وی اظهار داشت: هدف از این سفر شناسایی همکاری بین طرفین بوده و اینکه بر مبنای علاقه دو طرف حوزه‌ها برای توسعه و همکاری دو کشور شناسایی و تعریف شود.

شولتس با بیان اینکه صخره‌های رشته‌های کوه دنا به طبیعت اتریش شباهت دارد، اظهار داشت: آنچه مرا از بدو ورودم به استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر قرار داد حوزه‌های مدیریت منابع آبی، مدیریت جنگل‌های پایدار و حوزه گردشگری است.

وی افزود: این استان در گردشگری و منابع آبی و جنگل از ظرفیت بالایی برخوردار است و مشابه با اتریش است.

شولتس تصریح کرد: در حوزه صنایع کوچک و نفت نیز این استان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارد.

کد خبر: ۳۳٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha