۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۲۴۴ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

۲۴۴ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مشهد- صبح دوشنبه و از طریق ویدئوکنفرانس طی آئینی ۲۴۴ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی شامل گازرسانی به تعداد ۷۷ روستا در خراسان رضوی به بهره برداری رسید و عملیات ۴۲ طرح جدید نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار وزیر نفت در این مراسم بابیان اینکه گازرسانی روستایی، صدها هزار اشتغال ایجاد کرده است بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون عملیات گازرسانی از تعداد ۱۴ هزار روستا به تعداد ۳۰ هزار روستا رسیده که تا پایان سال به عدد ۳۳ هزار روستا خواهد رسید.

بیژن زنگنه بابیان اینکه صنعت نفت در سخت‌ترین شرایط ایستاده و طرح‌های این صنعت نفت در شرایط تحریم و کرونا نه‌تنها تعطیل نشده بلکه طرح‌های جدید هم شروع‌شده است ادامه داد: گازرسانی به شهرها و روستاهای و همچنین صادرات گاز کشور به برکت توسعه پارس جنوبی انجام‌شده است و هم‌اکنون روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌شود.

وزیر نفت تأکید کرد: ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۱ به ۷۵۰ میلیون مترمکعب تا پایان امسال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پولی برای اجرای گازرسانی روستایی دریافت نکردیم،‌ افزود: تنها از مجلس اجازه گرفتیم تا آنچه که می‌سوزد و از بین می‌رود از محل حاصل از صادرات سوخت مایع، برای گازرسانی روستایی در نظر گرفته شود.

گازرسانی به دو هزار روستای دیگر
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: مجموع سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

حسن منتظرتربتی در آیین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد از طریق ویدیو کنفرانس که امروز دوشنبه با حضور وزیر نفت انجام شد،‌ ادامه داد: باوجود همه مشکلات اکنون بیش از ۹۰۰ روستا برای گازرسانی آماده و روند افتتاح آن‌ها آغازشده است که تا هفته دولت این روال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا پایان امسال هم در دو نوبت پروژه‌های گازرسانی به ٢ هزار روستای دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

رتبه نخست مشترکان
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این استان با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری لوله گاز در رتبه نخست و ازنظر تعداد مشترکان بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

حسن افتخاری افزود: ازنظر تعداد انشعاب‌های گاز هم خراسان رضوی پس از تهران و اصفهان و ازنظر میزان مصرف گاز بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و بوشهر قرار دارد. 

گفتنی است صبح دوشنبه ۲۴۴ طرح گازرسانی شامل بهره‌برداری خط گازرسانی به ۷۷ روستا با جمعیت شش هزار و ۸۹۹ خانوار و هزینه ۷۲ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان و همچنین گازرسانی به ۱۶۷ واحد تولیدی و صنعتی با لوله‌گذاری انتقال گاز در مسیری ۲۶۴ هزار و ۸۹۲ متری و هزینه ۱۵ میلیارد تومان به انجام رسیدند. 

کد خبر: ۳۳٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha