۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
لزوم تداوم پروژه های کلان گازرسانی توسط وزارت نفت
نایب رئیس اول مجلس مطرح کرد

لزوم تداوم پروژه های کلان گازرسانی توسط وزارت نفت

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس گفت: مناطق صنعتی اطراف مشهد به دلیل محدودیت در تامین انرژی دچار برخی مشکلات هستند که امیدواریم وزارت نفت این مشکل را نیز حل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست افتتاح پروژه گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که با حضور وزیر نفت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: این دو عید بزرگ مسلمانان، الگوهای شخصیتی را به عالم بشریت معرفی کرده و این عزیزان هدایتگر انسان به روشنی بوده اند و چراغ راهی برای جامعه مسلمانان شده اند.

وی با تاکید بر اینکه طی ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، توسعه زیرساختی مورد نیاز جامعه بسیار پیشرفت داشته است، افزود: مجموعه خدماتی در حوزه های آب، برق، گاز، جاده، ارتباطات و... به عموم مردم ارائه شده است، طی ۱۲ سال حضور بنده در عرصه نمایندگی مجلس، گازرسانی به بسیاری از روستاها و محلات در خراسان رضوی صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: برخی شهرها مانند کلات در ابتدای مجلس هشتم از نعمت گاز شهری محروم بودند و بسیاری از مراکز شهرستان ها فاقد این نعمت خدادادی بودند. حتی محله طوسمان در اطراف مشهد با وجود اینکه از لحاظ میراث فرهنگی دارای اهمیت زیادی بود، فاقد سیستم گازکشی بود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با آغاز نهضت گازرسانی طی ۱۲ سال اخیر و تلاش دولت ها، حداقل در مناطق مربوط به حوزه انتخابیه من، سیستم گازرسانی فراهم شد و اکنون مردم در مجموعه کشت و صنعت، منازل و محل کار تقریباً نسبت به گذشته از رفاه بیشتری برخوردار شده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما توانست علی رغم تحریم ها و مشکلات ظالمانه خارجی مقاومت خوبی داشته باشد، اظهار داشت: مهمترین دلیل این موضوع این است که انقلاب اسلامی توانسته زیرساخت های مورد نیاز مردم را تا حد بسیار زیادی تامین کند، اکنون بسیاری از کشورهای نفتی دنیا به دلیل عدم وجود زیرساخت ها، در صورت بروز تحریم، حتی قادر به انجام کوچکترین کارها مانند تولید بنزین نیستند.

وی بیان کرد: ما در خراسان با مشکلاتی در تامین انرژی مواجهیم، در گذشته از منبع انرژی سرخس جدا بودیم و در بحران سال ۸۶ بعد از قطع واردات گاز توسط کشور ترکمنستان، دچار مشکلات جدی شدیم که در همان زمان پیمانکاران وابسته به وزارت نفت با احداث خط گازرسانی به شمال کشور، این مشکل را به صورت مقطعی حل کردند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه گازرسانی زمینه را برای سرمایه گذاری هموار کرده است، ادامه داد: مناطق صنعتی اطراف مشهد به دلیل محدودیت در تامین انرژی دچار برخی مشکلات هستند که امیدواریم وزارت نفت این مشکل را نیز حل کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون چند روستای صعب العبور فاقد گاز هستند که امیدواریم وزارت نفت با اتخاذ تصمیمات درست، گاز یا انرژی جایگزینی را در دسترس این مناطق قرار دهد، زیرا مردم نباید احساس تبعیض بین خود کنند، در این صورت نمایندگان خود را تحت فشار قرار می دهند و آنها نیز مجبور هستند، با طراحی پروژه های وزارت نفت را مکلف کنند.

وی با اشاره اینکه نوسانات قیمت باعث شد تا زمان بهره برداری از چندین پروژه به تعویق بیفتد، تصریح کرد: مجلس یازدهم جوان و پویاست و می خواهد نیازهای مردم را در حوزه های انتخابیه پیگیری کند و امیدواریم برنامه کلان پروژه گازرسانی توسط وزارت نفت ادامه پیدا کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر نفت دغدغه ارتقای کیفیت و بهره وری را دارند که در این زمینه مشغول تهیه اسنادی برای بهره برداری بهینه از منابع خدادادی است.

کد خبر: ۳۳٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha