۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
۱۰۰۰ متقاضی طرح ملی مسکن در اردبیل پالایش نهایی شدند/ ۲۳ مرداد جشن پایان مسکن مهر
معاون راه و شهرسازی استان اردبیل:

۱۰۰۰ متقاضی طرح ملی مسکن در اردبیل پالایش نهایی شدند/ ۲۳ مرداد جشن پایان مسکن مهر

اردبیل- معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سه مرحله ثبت‌نام اقدام ملی مسکن، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در استان برای بهره‌مندی از واحدهای مسکونی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد یک هزار نفر پالایش نهایی شده است.

بازار؛ گروه استان ها: شهرام باباخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سه مرحله ثبت‌نام اقدام ملی مسکن، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در استان برای بهره‌مندی از واحدهای مسکونی ثبت‌نام کرده اند که پالایش افراد واجد شرایط واقعی، انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار نفر پالایش نهایی شده و بررسی مابقی متقاضیان از طریق کارگزاری‌ها در حال انجام است.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: کارگزاری مسکن روزانه به پرونده ۲۵۰ نفر متقاضی اقدام ملی مسکن رسیدگی کرده و مراحل ثبت و تکمیل پرونده را انجام می‌دهد.

باباخانی افزود: فرآیند تکمیل پرونده تا واگذاری واحد به‌صورت دقیق و منسجم انجام می‌شود تا بعد از تائید نهایی، ظرف یک هفته شماره‌حساب بانک مسکن برای متقاضیان ارسال می‌شود تا از طریق پیامک واریزی ۴۰ میلیون تومان مبلغ به‌عنوان پیش‌پرداخت اولیه از طریق متقاضیان انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است تا متقاضیان واقعی که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند در این مرحله از منابع حمایتی بهره‌مند شوند که امیدواریم متقاضیان با پرداخت به‌موقع ۴۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت اولیه، نسبت به تثبیت ثبت‌نام و اولویت انتخاب واحدهای مسکونی پیش‌قدم شده و فرصت به وجود آمده را از دست ندهند.

تاکنون ۶۰ نفر پیش‌پرداخت اولیه را به‌حساب بانک مسکن واریز کردند
معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۰ نفر مبلغ پیش‌پرداخت اولیه را واریز کردند که امیدواریم همه متقاضیان واجد شرایط و تائید نهایی نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام کنند.

باباخانی در مورد ساخت واحدهای مسکونی اقدام ملی نیز تصریح کرد: برای فاز اول ۵۴۰ واحد پیش‌بینی‌شده که عملیات فونداسیون و مراحل ساخت این واحدها شروع‌شده که امیدواریم پیمانکار در مدت تعیین‌شده قرارداد واحدها را احداث و تحویل متقاضیان دهد.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان اقدام ملی مسکن در نظر گرفته‌شده که با برآورد اولیه رقم نهایی برای ساخت و تحویل این واحدها باقیمت کنونی ۲۵۰ میلیون تومان است که البته زمان تحویل قیمت تمام‌شده احصاء و اعلام خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اردبیل علاوه بر تأمین زمین برای ۵۴۰ واحد در شورای مسکن زمین موردنیاز برای ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز تأمین‌شده تا با انجام مراحل قانونی و صدور مجوز کاربری ساخت واحد مسکونی عملیات احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز آغاز شود.

باباخانی افزود: با مجوز شورای مسکن تلاش می‌کنیم تا در قالب تعاونی‌های ادارات و سازمان‌های مختلف ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد را برای افراد فاقد مسکن انجام دهیم که در این زمینه به مشارکت جدی و کمک تعاونی‌ها نیازمندیم.

نظام‌مهندسی و شهرداری در اقدام ملی مسکن ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌کنند
معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای محرومان نیز با همکاری خیرین مسکن‌ساز ۱۴۴ واحد در حال احداث است که بخشی از هزینه ساخت این واحدها را خیرین و نیکوکاران پرداخت می‌کنند.

باباخانی به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام ملی مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد اشاره و اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در تأمین زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در استان نداریم و واحدهای موردنظر در خیابان کارگر و دارو پخش دروازه مشکین و دو مجموعه مسکونی نیز در شهرک نیایش احداث و عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران احداث ۵۴۰ واحد مسکن اقدام ملی را در این مناطق شهر اردبیل شروع کردند تا با طراحی و نقشه مناسب در متراژ ۸۰ تا ۹۰ متر این واحدها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: شهرداری و نظام‌مهندسی تا ۵۰ درصد در صدور پروانه و ارائه خدمات مهندسی متقاضیان مسکن اقدام ملی را کمک و یاری می‌کنند که پیش‌بینی می‌کنیم در این شرایط این مساعدت‌ها کمک‌کار جوانان و مزدوجین باشد.

۲۳ مرداد جشن پایان مسکن مهر
باباخانی در مورد تکمیل و تحویل دو پروژه مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان بیان کرد: از ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد سهمیه استان در مسکن مهر دو پروژه در پارس‌آباد و اردبیل بلاتکلیف مانده بود که سعی کردیم تکمیل و آن‌ها را تحویل متقاضیان دهیم.

وی گفت: در پارس‌آباد ۴۷۲ پروژه و در اردبیل نیز ۵۲۸ واحد در میراشرف تعیین تکلیف شده و به‌تدریج واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان در حال انجام است.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۲۳ مرداد هم‌زمان با سراسر کشور مسکن مهر در استان اردبیل به اتمام رسیده و پرونده آن برای همیشه بسته خواهد شد.

کد خبر: ۳۳٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha