۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۸.۸ درصد است
معاون توسعه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی:

سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۸.۸ درصد است

رشت- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، سهم بخش کشاورزی را در اقتصاد کشور ۸.۸ درصد اعلام کرد.

 به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، شاهرخ شجری با بیان اینکه امروزه با رویکرد سنتی مسائل ما قابل حل نیست اظهار داشت: بایستی با استفاده از علم روز و روش های نوین چه در بخش تکنیکی کشاورزی و چه در بخش بازرگانی کشاورزی بتوانیم بر رونق اقتصادی این بخش بیفزاییم.

وی سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از تولید بدون نفت را هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت: در طول این سال ها بخش کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشته به طوری که افزایش ارزش افزوده از ۳ درصد در سال ۹۲ به هشت و هشت دهم درصد در سال ۹۹ را شاهد هستیم.

شجری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود هشت درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به دو درصد تنزل پیدا می کند.

وی علت پایین بودن قیمت صادرات را نسبت به کشورهای همسایه عرضه محور بودن دانست و اظهار داشت: باید تقاضا محوری را تقویت نماییم. وقتی محصول مورد نیاز بازار را تولید کنیم قطعاً با قیمت مناسب معامله خواهیم کرد پس باید به زنجیره تولید و عرضه که بسیار مهم است توجه شود.

کد خبر: ۳۳٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha