۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۹۰ درصد ذخایر میگوی بوشهر از نژاد ببری سبز است/ پیش‌بینی صید ۱۴۰۰ تن میگو
رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر:

۹۰ درصد ذخایر میگوی بوشهر از نژاد ببری سبز است/ پیش‌بینی صید ۱۴۰۰ تن میگو

بوشهر- دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان از نژاد ببری سبز است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۴۰۰ تن میگو در آب‌های بوشهر صید شود.

عقیل دشتیان نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بر اساس نتیجه گشت‌های تحقیقاتی بیشترین ذخایر میگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نتیجه گشت‌های تحقیقاتی، تلاش صیادان بوشهر اقتصادی باشد و در اعماق کمتر از ۳۰ متر تورهای خود را به دریا بیندازند

دشتیان نسب از پیش‌بینی افزایش صید امسال خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در هر تور کشی یک‌ساعته گشت تحقیقاتی ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم میگو به‌دست‌آمده، پیش‌بینی می‌شود امسال صید نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان از نژاد ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج‌فارس به شمار می‌رود و بقیه سر تیز و از سایر گونه‌ها است.

به گزارش خبرنگار بازار، ۱۲ تا ۱۵ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ تن میگو از آب‌های بوشهر صید کرده‌اند.

کد خبر: ۳۳٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha