۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
انباشت دام از دغدغه های جدی تولید کنندگان
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور مطرح کرد

انباشت دام از دغدغه های جدی تولید کنندگان

پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: انباشت دام در واحدهای دامداری از دغدغه های جدی تولیدکنندگان این بخش است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «منصور پوریان» افزود: طبق آخرین آمارها هم اکنون ۳۰۰ هزار راس دام سنگین (گوساله پرواری) و ۲,۵ تا ۳ میلیون راس دام سبک (گوسفند) در دامداری های کشور با حجم و اوزان بالا وجود دارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: حجم و وزن دام هرچه بالاتر رود هم از نظر سنی و کیفی متاسفانه شرایط سختی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند.

وی افزود: طبق معمول دام ها پس از پرواربندی باید وارد چرخه بازار شوند اما به دلائلی از جمله واردات گوشت و ممنوعیت صادرات دام این اتفاق نیفتاده و اکنون انبوهی از دام روی دست دامداران مانده است.

پوریان بیان داشت: واردات گوشت و ممنوعیت صادرات دام سبب شد گوساله های پرواری در دامداری ها بماند و مشتری چندانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: کشور از نیمه دوم سال ۹۷ تا به اکنون از نظر تولید دام دریک وضعیت بسیاری خوبی بسر می برد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک به تازگی اقدام به خرید تضمینی گوشت گوساله از دامداران کرده است.

وی افزود: در حال حاضر واردات گوشت گوساله انجام نمی شود اگر هم قرار بر اینکه وارداتی انجام شود میزان آن بسیار اندک خواهد بود.

پوریان با بیان اینکه میزان تولید دام در کشور بسیار بالاست، اظهارداشت: متاسفانه این میزان تولید در سال های اخیر مورد بی مهری و سرکوب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایران در خاورمیانه به لحاظ تولید دام علی رغم کمبود مراتع از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت :دام در ایران با شرایط تعلیفی یعنی شرایط دامداری های بسته بدون مراتع باز در حال تولید است برخلاف کشورهایی که مراتع وسیع خدادادی دارند.

وی افزود: ایران از نظر مرتعی یک کشور خشک و از نظر تعلیفی اکنون دامداری ها بصورت بسته در حال تولید گوشت قرمز هستند.

پوریان یادآورشد: حمایت واقعی از این بخش از تولید می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی پایدار صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

کد خبر: ۳۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha