۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
تولیدات نفت روسیه به ۹.۳۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت
در ماه جولای؛

تولیدات نفت روسیه به ۹.۳۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت

براساس داده‌های وزارت انرژی روسیه، تولیدات نفت و میعانات گازی این کشور در جولای به ۹.۳۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که حاکی از عدم پایبندی به هدف تعیین شده در توافق جهانی است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، تولیدات در ماه ژوئن ۹.۳۲ میلیون بشکه در روز بوده است. قرار است توافق کاهش تولیدات که مابین اوپک و متحدانش در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس منعقد شده است، از آگوست تسهیل شود.

مطابق گزارش اینترفاکس، تولیدات نفت و میعانات گازی روسیه ژوئن از ۳۸.۱۶ میلیون تن به ۳۹.۶۳ میلیون تن در جولای رسیده است. تحت توافق اوپک پلاس، مسکو متعهد شد تا به منظور حمایت از قیمت جهانی نفت، تولیدات خود را در فاصله مه تا ژوئن حدود ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این توافق میعانات گازی را که نوعی نفت سبک محسوب می‌شود، شامل نمی‌شد.

روسیه به طور معمول روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می کند و این بدان معنا است که صرف نظر از میعانات گازی، این کشور مجاز بوده است تا در جولای حدود ۸.۵۷ تا ۸.۶۷ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کند.

توافق کاهش تولیدات به لطف احیای قیمت جهانی نفت باید از آگوست تسهیل شود و روسیه اعلام کرده است که تولیدات خود را به روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد. صادرات نفت روسیه به خارج از شوروی سابق در ماه گذشته ۱۵.۷۲ میلیون تن بود که در مقایسه با جولای ۲۰۱۹ به اندازه ۲۷.۱درصد کاهش داشت. برمبنای بشکه در روز، صادرات مسکو به ۳.۷۲ میلیون بشکه رسیده است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که تولیدات گاز طبیعی روسیه در جولای با افت ۷.۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۰.۳۳ میلیارد مترمکعب رسیده است.

کد خبر: ۳۳٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha