۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کاهش ۲۰ درصدی بار ترافیکی البرز با بهره برداری از آزادراه «چرمشهر-آبیک»
استاندار البرز خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی بار ترافیکی البرز با بهره برداری از آزادراه «چرمشهر-آبیک»

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه قطعه اول و دوم پروژه چرمشهر-آبیک، به طول ۵۳ کیلومتر ظرف دو ماه آینده با تکمیل ابنیه و پل تالاب صالحیه طبق وعده مجری و پیمانکار به سرانجام می رسد، گفت: با بهره برداری از این پروژه ۲۰ درصد بار ترافیک محورهای مواصلاتی استان کاهش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از ابر پروژه ملی چرمشهر_آبیک در محدوده البرز که روز یکشنبه انجام شد، با اشاره به اینکه این پروژه غدیر نامگذاری می شود، افزود: حدود ۴۳ کیلومتر از این پروژه ۱۵۸ کیلومتری در محدوده استان البرز قرار دارد.

شهبازی با بیان اینکه برآورد اعتباری این پروژه از آغاز، دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و اکنون نیز هزار میلیارد تومان به آن افزوده شده، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و دو منطقه آن در البرز واقع شده است.

وی گفت: این مسیر به عنوان یک ابر پروژه می تواند نقش بسزایی در تسهیل و تسریع حمل و نقل کشور و به ویژه کاهش بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی البرز داشته باشد.

استاندار البرز افزود: این مسیر تاثیر بالایی در بازگشایی ریه های تنفسی البرز دارد چراکه با بهره برداری از آن ۲۰ درصد بار ترافیک محورهای مواصلاتی استان کاهش می یابد.

شهبازی اضافه کرد: این مسیر اولین آزادراهی است که به گونه ای برنامه ریزی و طراحی شد که خودروها می توانند از آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز داشته باشند.

وی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و باری که خودروها می توانند برای ۱۴ استان داشته باشند قطعات یک و دو از قطعات سه و چهار اهمیت بیشتری دارند، از این رو وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت بزرگراه های کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای این امر با اشتراک نظر، اهتمام ویژه ای دارند.

کد خبر: ۳۳٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha