۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
افزایش ۲ تا ۵ درصدی هزینه تامین کالای اساسی
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران خبر داد

افزایش ۲ تا ۵ درصدی هزینه تامین کالای اساسی

حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران از افزایش ۲ تا ۵ درصدی هزینه تامین کالای اساسی بدلیل انحصارطلبی بانک‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد:بانک‌های عامل با ایجاد مانع در مسیر استفاده از ظرفیت صرافی‌های مجاز برای جابجایی ارز منجر به افزایش ۲ تا ۵ درصدی هزینه‌های تامین مواد اولیه می‌شوند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های مجاز و مورد تایید بانک مرکزی امکان جابجایی منابع ارزی با هزینه و زمان کمتر برای تجار و تامین کنندگان کالاهای اساسی را دارند.

وی افزود: متاسفانه بانک‌های عامل با ایجاد انحصار امکان چنین فعالیتی را به صرافی‌های مجاز نمی‌دهند و باید تمامی جابجایی‌های ارز با پرداخت ۲ تا ۵ درصد هزینه بیشتر و صرف زمان زیادتر از طریق صرافی بانک‌ها انجام شود.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران ادامه داد: انحصارطلبی بانک‌های عامل برای جابجایی ارز از طریق صرافی‌های بانکی موجب شده تا هزینه‌های تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی افزایش پیدا کند.

حاجی زاده با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها برخلاف مصوبه و ابلاغیه دفتر نظارت و مقررات ارزی بانک مرکزی است، از بانک مرکزی درخواست کرد تا نسبت به اجرایی شدن مصوبات خود در این حوزه و جلوگیری از سود جویی کاسبان تحریم وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد بانک‌ها را تشدید کند.

کد خبر: ۳۳٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha