۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
تحلیل تکنیکال و بنیادی مادیرا؛ نمادی با بنیاد متوسط و اهداف تکنیکالی خوب
بازار بررسی می‌کند؛

تحلیل تکنیکال و بنیادی مادیرا؛ نمادی با بنیاد متوسط و اهداف تکنیکالی خوب

بررسی شاخص محیطی، ترازنامه شرکت، وضعیت داخلی شرکت و تابلوی بورس نماد مادیرا نشان می‌دهد که این نماد دارای بنیاد متوسط است.

پژمان مرادی؛ بازار: شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران (مادیران) در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد که در سال ۶۵ به عنوان یک شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها تحت نام پارس به ثبت رسید. این شرکت در زمینه بر تولید و فروش تجهیزات الکترونیکی، لوازم خانگی و تجهیزات اداری مانند مانیتور کامپیوتر، پرینتر، اسکنر و غیره فعالیت می‌کند.

تحلیل بنیادی
شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران با بیش از ۵۰ سال سابقه در صنایع ماشینهای اداری و الکترونیک، بزرگترین شرکت در نوع خود در سطح خاورمیانه است. این شرکت  دارای نمایندگی ۱۷ شرکت بزرگ لوازم صوتی تصویری، کامپیوتر، دیجیتال و غیره در ایران است که از جمله می‌توان به LG، CANON، ACER، DELL اشاره کرد.

مادیران  در سال ۱۳۹۷ خط تولید محصول لباسشویی راه اندازی کرد که این خط از ظرفیت بسیار بالایی جهت پوشش دادن تقاضای بازار برخوردار خواهد بود. در فاز بعدی همچنین محصولات یخچال فریزر که در انواع مختلف از قبیل ساید بای ساید، چهار درب و فریزرهای بالا و پایین سبد محصول یخچال فریزر را کامل خواهد کرد که به گفته مدیران ان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این شرکت سومین برند پرفروش تلویزیون بعد از LG و سامسونگ با سهم ۱۴.۴ درصد در ایران بوده که به نظر می‌رسد با خروج رقبا به دلبل تحریم از بازار ایران این شرکت در سال ۹۹ بتواند سهم بالای ۲۴ درصد در بازار ایران را به دست بیاورد.

بر اساس آمار مختلف میزان گردش مالی لوازم خانگی در ایران به صورت میانگین حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است.  یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار لوازم خانگی ازدواج است که با کاهش ۳۰درصدی ان در طول سال‌های اخیر میزان مصرف این دست از کالاها هم روند نزولی داشته است.

با توجه به اینکه ۹۵ درصد از موارد اولیه این شرکت هزینه تمام شده محصول را دارد و بخشی قابل توجهی از این موارد وارداتی است با افزایش قیمت نرخ ارز قیمت محصولات این شرکت هم افزایش پیدا می‌کند. در حالی که با کاهش پول ملی توان خرید مردم هم کاهش پیدا می‌کند.   در سال جاری این شرکت در پروژه‌های مختلف از جمله تولید لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کرده است که قرار است فاز دوم تولید یخچال و لوازم خانگی آن در طول سال ۹۹ راه اندازی شود.

ترازنامه شرکت مادیران
درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۸، برابر با ۱۳.۶۲۴.۴۱۴ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۹۶ درصد رشد داشته است. سود خالص شرکت در سال ۹۷بربر با ۱.۵۵۵.۴۳۲ میلیون ریال بود که این رقم در سال گذشته به ۳.۱۳۱.۱۰۶ میلیون ریال رسیده است که رشد ۱۰۱ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین سود خالص هر سهم در سال ۹۷ برابر با ۴۹۹ ریال بوده که این رقم در سال ۹۸ با رشد ۱۰۰درصدی  به ۱.۰۰۰ریال رسیده است. دارایی‌های مادیرا در سال ۹۸ با رشد ۳۰۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۱۴.۱۱۰.۱۴۶ میلیون ریال رسیده است، همچنین جمع حقوق مالکانه در سال ۹۸ برابر با ۶.۷۵۷.۱۸۷ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳۰۰درصد رشد داشته است.

میزان فروش این شرکت در۹ ماهه سال ۹۸ برابر با ۹.۴۲۵.۲۰۷ میلیون ریال بوده که نسبت به مشابه سال ۹۷ بی از ۱۲۰درصد رشد داشته است.

افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به ‌مبلغ ۳,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال،  از محل سود انباشته مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال،  ) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. این خبر می‌تواند بر ارزش دارایی این شرکت و رشد سهام ان تاثیرات قابل قبولی داشته باشد.

وضعیت این شرکت در تابلوی بورس
نماد مادیران با میانگین حجم ماه ۱۸ میلیون واحد، ارزش بازار۱۷ هزار میلیارد تومان، شناوری ۱.۲۸ درصد، نسبت قیمت به درآمد۶۲.۲۷  و آخرین قیمت معاملاتی سهم ۵۶.۰۵۱ ریال در تابلوی بورس به ثبت رسیده است. ارزش سهام این شرکت در طول ۱۰ روز اخیر از ۴۰.۰۰۰ ریال به بیش از ۵۰.۰۰۰ریال رسیده است یعنی به ازای هر سهم ۱۰.۰۰۰ریال به آن اضافه شده است.

این نماد دارای رتبه اول از نظر سودآوری سهام  و ارزش بازار در گروه خود است. ضریب نقدشوندگی این شرکت ۹۵درصد و ضریب همبستگی به دلار این نماد ۱۱.۷۹ درصد می‌باشد.

برآینده بررسی شاخص محیطی، ترازنامه شرکت، وضعیت داخلی شرکت و تابلوی بورس نماد مادیرا نشان می‌دهد که این نماد دارای بنیاد متوسط است، ولی تکنیکال خوبی دارد.

تحلیل تکنیکال 
این شرکت در الگوی تکنیکال خود وضعیت بسیار مناسبی دارد، از سد مقاومت تاریخی خود گذشته است و توانسته در معاملات امروز نیز از مقاومت روند کانال نیز بگذرد و به اهداف بالایی اشاره دارد

بررسی تکنیکال این نماد اهداف بالایی را نشان می دهد و اهداف ۸۱۰۰ و ۱۱۰۰۰ تومانی را در سر می پروراند. باید دید در معاملات این هفته آیا می تواند روند صعودی خود را تثبیت کند یا خیر؟

کد خبر: ۳۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha