۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
اوپک از رشد تقاضای نفت در بازارهای جهانی ۲۰۲۰ خبر داد!

اوپک از رشد تقاضای نفت در بازارهای جهانی ۲۰۲۰ خبر داد!

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ با رشد چشمگیری همراه بوده و این میزان به ۱۰۰.۹۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از وام امارات، براساس گزارش ماهانه بازار نفت سازمان در ماه جاری، تولید جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالیکه میزان تولید در سال ۲۰۱۹ ۹۹.۷ میلیون بشکه در روز گزارش شده است.

تولید جهانی نفت شامل تولید کل اعضای اوپک و سایرکشورهای خارج از سازمان است که حدود ۷۰ درصد از تولید جهانی رابر عهده دارند.  

گزارش اوپک نشان می دهد که قیمت نفت با خوشبینی نسبت به چشم انداز اصولی بازار نفت، به دنبال کاهش تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین و ادامه تلاش های تثبیت کننده بازار حمایت می شود.

آخرین آمار منتشر شده توسط اوپک نشان می دهد که تقاضای نفت در ایالات متحده و کشورهای اروپایی علاوه بر کشورهایی که با اقیانوس آرام هم مرز هستند، در طول سال ۲۰۲۰ به ۴۸.۰۸ میلیون بشکه در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با میزان ۴۷.۹۹ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بر اساس پیش بینی این سازمان، در خاورمیانه، آمریکای لاتین، آفریقا و سایر کشورهای آسیایی از جمله هند رشد تقاضا در طول سال جاری ۳۳.۷۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود در حالیکه سال گذشته این میزان ۳۳.۱۱ میلیون بشکه گزارش شده است.

همچنین در چین و برخی از کشورهای اروپایی نیز تقاضا با رشد ۱۹.۱۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۸.۶۶ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۹ همراه خواهد بود.  

کد خبر: ۳٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha