۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
عزمی برای افزایش یارانه چهار دهک فقیر جامعه نیست/ ضرورت اصلاح قانون مالیات
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عزمی برای افزایش یارانه چهار دهک فقیر جامعه نیست/ ضرورت اصلاح قانون مالیات

سمنان- عامری، کارشناس و مدرس دانشگاه درباره راهکارهای برون‌رفت کشور از شرایط کنونی اقتصاد گفت: دولت امروز راهکارهای مختلفی را پیش رو دارد اما ابتدا لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم تدوین شود.

محمدمهدی عامری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به راهکارهای برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصادی، بیان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم تدوین شود تا بتوانیم شاهد بروز برخی مسائل در راستای بهبود وضعیت اقتصادی به‌خصوص کاهش فاصله طبقاتی باشیم.

وی بابیان اینکه راهکارهای مختلفی پیش روی دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی است، افزود: اگر دولت مالیات‌های مستقیم را به‌صورت لایحه ارائه کند و محور و پایه آن را دریافت کردن مالیات بر مجموع درآمد اشخاص بگذارد می‌توان شاهد بروز اتفاقات خوبی در جامعه بود.

دولت لایحه را به درستی تدوین کند
این کارشناس بابیان اینکه دولت باید مالیات بر ثروت‌های کلان را هم در این لایحه بگنجاند مانند آنچه در همه کشورها وجود دارد، بیان کرد: نباید مالیات یک فرد کارمند با یک کارخانه‌دار میلیاردر یکی باشد.

عامری بابیان اینکه دولت باید این مالیات‌ها را دریافت و با آن یارانه چهار دهک فقیر را افزایش دهد، تاکید کرد: این کار می تواند بخشی از مشکلات معیشتی را حل کند و البته همه آن‌ها را خیر؛ اما معلوم نیست چرا دولت عزمی در این زمینه ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای عدالت اقتصادی هم موثر است، گفت: برخی مخالفان این طرح را رابین هودی دانسته اند و معتقدند از ثروتمندان گرفتن و به فقرا دادن مشکلاتی را حل نمی‌کند و فقط نقدینگی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر پول‌دارها راه‌های فرار از این نوع مالیات را در می‌یابند اما مهم این است که دولت به درستی این لایحه را تدوین کند.

کد خبر: ۳۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha