۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
نرخ تبدیل شلتوک به برنج در گیلان اعلام شد
رئیس صمت گیلان:

نرخ تبدیل شلتوک به برنج در گیلان اعلام شد

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان از تعیین نرخ تبدیل شلتوک به برنج در سال زراعی جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش از تعیین نرخ تبدیل شلتوک به برنج در سال زراعی امسال خبر داد و گفت: نرخ تبدیل شلتوک به برنج برای کارخانجات شالیکوبی با درجه دو به ازای هر کیلوگرم شلتوک ۵۵۰ تومان و برای کارخانجات شالیکوبی درجه یک به ازای هر کیلوگرم ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که کشاورز تمایل به پرداخت اجرت به صورت محصول را داشته باشد، باید با احتساب قیمت روز برنج ملاک پرداخت حق الزحمه برای واحدهای درجه دو به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک، ۲ کیلو و ۷۵۰ گرم و واحدهای درجه یک حداکثر ۳ کیلو خواهد بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا؛ اتحادیه شالیکوبان استان نیز موظف به اعلام لیست واحدهای درجه یک خود به دستگاههای نظارتی نظیر صنعت، معدن و تجارت؛ تعزیرات و استانداری هستند و نرخ های یاد شده در قالب بنر به تمامی واحدهای شالیکوبی ابلاغ شود.

دلق پوش ادامه داد: صاحبان واحدهای شالیکوبی نیز باید نسبت به صدور فاکتور به کشاورزان اقدام کننند، ضمن آنکه انتخاب نوع پرداخت ریالی به صورت نقدی و نه مهلت دار یا محصول به عهده کشاورز است.

دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان تصریح کرد: چنانچه نرخ فروش برنج بیش از ۲۰ درصد تغییر یابد در خصوص اجرت های اعلام شده محصول برای کارخانجات درجه دو و درجه یک تجدید نظر صورت گرفته و مصوبه ستاد فرعی تنظیم بازار ملاک پرداخت اجرت خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان؛ اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان باید اقدامات لازم را برای جذب و ذخیره سازی گندم کیفی مورد نیاز انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه به منظور رفاه حال مردم استان نرخ یارانه ای نوع دو  اجرایی شده و تنها حدود ۱۰ درصد اعضای این صنف با موافقت کارگروه آرد و نان می توانند نسبت به پخت نان سایز بزرگ اقدام کنند، تصریح کرد: فرمانداران بر اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر تعیین قیمت نان در سطح استان نظارت لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۳۳٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha