۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
تقویت بخش تولید مهم‌ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی
نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد

تقویت بخش تولید مهم‌ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی

فتحی، نماینده مجلس یازدهم گفت: مهم ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی کشور، تقویت بخش تولید است، در شرایط کنونی تولیدکنندگان به دلیل سیاست های مالیاتی دچار مشکلاتی هستند، این در حالی است که بخش های غیرتولیدی آزادانه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن فتحی، با اشاره به ضرورت نوسازی نظام مالیاتی کشور برای تحقق بسته اقتصاد مردمی، گفت: در شرایط کنونی مجلس یازدهم به دنبال ایجاد بسته اقتصاد مردمی است تا از این طریق تحول اقتصادی به نفع مردم صورت گیرد، یکی از محورهای اصلی بسته اقتصادی، نوسازی نظام مالیاتی کشور است.

تقویت بخش تولید مهم ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی کشور
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی کشور، تقویت بخش تولید است، در شرایط کنونی تولیدکنندگان به دلیل سیاست های مالیاتی دچار مشکلاتی هستند، این در حالی است که بخش های غیرتولیدی آزادانه مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت رقبای تولید باید پرهزینه شود
وی گفت: در شرایط کنونی برای تقویت بخش های تولیدی، باید نسبت به پرهزینه کردن فعالیت های رقبای تولید اقدام کرد، متأسفانه فعالیت دلالان و سوداگران موجب شده که فضا برای فعالیت تولیدکنندگان محدود شود.

اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از نتایج نوسازی نظام مالیاتی کشور است
فتحی، اخذ مالیات از خانه های خالی را یکی از نتایج نوسازی نظام مالیاتی کشور برشمرد و افزود: با تحقق این مسئله، ضمن مدیریت بازار مسکن، درآمدهای جدید پایه مالیاتی اضافه خواهد شد.

وی گفت: در سال های اخیر شاهد بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله مسکن، طلا، ارز و خودرو بوده ایم که علت اصلی آن فعالیت دلالان و سوداگران در این حوزه بوده است، حال ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه می توان مانع بزرگی برای فعالیت های سوداگرایانه باشد.

فتحی ادامه داد: با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، دلالان انگیزه مالی کافی برای سوداگری و کسب سود نخواهند داشت، زیرا به ازای دلالی بیشتر باید مالیات پرداخت کنند.

کد خبر: ۳۳٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha