۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
تامین نیاز مردم به ماسک استانی شد/ کمبود پارچه برای تولید ماسک
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازار:

تامین نیاز مردم به ماسک استانی شد/ کمبود پارچه برای تولید ماسک

نوده فراهانی؛ رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تامین نیاز مردم هر استان به ماسک در اولویت فعالیت تولیدکنندگان ماسک و اتحادیه های مرتبط در همان استان قرار گرفت و مازاد ماسک تولیدی می تواند به ستاد مبارزه با کرونا تحویل داده شود.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز جلسه ای با حضور معاونت غذا و دارو در استانداری تهران با حضور معاون استاندار برگزار و درباره تولید و توزیع ماسک تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا اولویت تامین نیاز مردم هر استان به ماسک در همان استان تامین شود و اگر مازاد تولید وجود داشت در اختیار ستاد مبارزه با کرونا برای توزیع در سایر استان ها و یا در مراکز بهداشتی و درمانی قرار بگیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان ماسک برای تولید این محصول با کمبود پارچه مواجه هستند زیرا کارخانجات تولیدکننده پارچه های مخصوص ماسک امکان تامین تمام نیاز بازار به این پارچه ها  را ندارند.

نوده فراهانی تصریح کرد: در استان تهران ۳۲ تولیدکننده برای دریافت پارچه به کارخانجات تولیدکننده پارچه های مخصوص ماسک معرفی شدند ولی در نهایت یک سوم از میزان درخواست ۱۲ تولیدکننده ماسک تامین شد.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درصد ابتلا کادر درمان به ویروس کرونا بیشتر است زیرا به صورت مستقیم با مبتلایان به این ویروس سر و کار دارند بنابراین اولویت استفاده از ماسک با پارچه های متقال مخصوص با کادر پزشکی و درمان است.

این مسئول صنفی اظهار کرد: در جلسه استانداری تهران مقرر شد تا واحدهای تولیدکننده ماسک اقدام به تولید ماسک پارچه ای با  پارچه هایی که کیفیت آنها به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده است، بکنند که این ماسک ها قابلیت شستشو دارد و با استفاده از اتو در منزل ضدعفونی می شود.

کد خبر: ۳۳٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha