۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
فرجام خواهی برای خروج جنگل هیرکانی آق مشهد از وقف
مدیرکل منابع طبیعی مازندران مطرح کرد؛

فرجام خواهی برای خروج جنگل هیرکانی آق مشهد از وقف

ساری- موسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: برای خروج پنج هزار و ۱۰۳ هکتار از جنگل های هیرکانی آق مشهد از وقف دوباره فرجام خواهی می کنیم.

سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وقف بیش از پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل های بکر و هیرکانی آق مشهد ساری اظهار داشت: از این میزان پنج هزار و ۱۰۳ هکتار جنگل های بکر هیرکانی است که برای خروج آن از وقف فرجام خواهی خواهیم کرد.

وی با اظهار اینکه انفال و منابع ملی قابلیت وقف شدن ندارد، اظهار داشت: متولی موقوفه با ارائه یک بنچاق ۵۰۰ ساله اقدام به طرح دعوی از منابع طبیعی کرده بود و با آنکه در کمیسیون ماده واحده، شعبه بدوی و تجدید نظر به نفع منابع طبیعی رای صادر شده بود اما در دیوان عدالت اداری به نام موقوفه رای صادر شد و در دو فرجام خواهی قبلی نیز این رای تایید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با بیان اینکه با دستور رئیس قوه قضاییه پرونده جنگل آق مشهد دوباره در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با ارائه مستندات و دفاعیات دوباره نسبت به حکم صادره فرجام خواهی خواهیم کرد تا این اراضی را از وقف خارج کنیم.

موسوی درباره وقف عرصه های دماوند اظهار داشت: در تلاش هستیم تا برای قله دماوند کاداستر صادر کنیم اما متوجه شدیم چندین ساله گذشته برای برخی از پلاک های دماوند به نام اوقاف سند صادر شده است.

وی یادآور شد: هفته گذشته دو پلاک ۶۸ و ۶۹ به نام سازمان جنگل ها سند صادر شد و در تلاش هستیم تا برای دیگر پلاک ها نیز به نام این سازمان سند صادر کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با اظهار اینکه در منابع ملی باید کارهای مربوط به منابع ملی صورت گیرد، یادآور شد: به هیچ وجه کاربری عرصه ها تغییر نمی کند.

کد خبر: ۳۳٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha