۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
مقاوم سازی نیمی از منازل روستایی توسط بنیاد مسکن
معاون روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد

مقاوم سازی نیمی از منازل روستایی توسط بنیاد مسکن

فیروزی، معاون روستایی بنیاد مسکن با اشاره به مقاوم سازی بیش از ۴۵ درصد واحدهای روستایی توسط این نهاد گفت: خط قرمز ما مقررات ملی ساختمان است و ما مبنای کارمان را تمام مباحث این مقررات قرار داده ایم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رحمت الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه "گفتگوی اقتصادی" درباره بلاتکلیفی مسکن در ایران گفت: بنای وزارت مسکن و مجلس بر این است که با سیاست ها و تصمیماتی که با هماهنگی مجلس و وزارتخانه انجام خواهد شد بتوانند به این حوزه کمکی کنند.

وی اتحاد در رویه و سیاست های وزارت مسکن و مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این تصمیمات در حوزه تسهیلات، استفاده از مسکن های خالی و سیاست هایی که منجر به رفاه و تسهیل تأمین مسکن می شود همچنان ادامه پیدا کنند.

نماینده مجلس معتقد است که گام اول در حوزه مسکن نیازسنجی و تعیین اهداف است و برای رسیدن به این اهداف هم باید مسکن مناسبی را برای مردم تهیه کنیم.

فیروزی خانه دار شدن جوانان را اولویت مجلس معرفی کرد و گفت: مجلس باید خلأهای قانونی را بررسی و پر کند و در صورت نبود قانون، قانون مورد نیاز را با همکاری دولت تصویب کند تا در نهایت قیمت سرسام آور و لجام گسیخته بازار مسکن به نقطه تعادلی خود برسد و مردم هم صاحب مسکن شوند.

وی افزود: تفکر جمعی مجلس یازدهم بر این است که مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و بر این اساس ما در خدمت نخبگان و مسئولان جامعه هستیم تا به نتیجه واحدی برسیم.

در ادامه، حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه مسکن روستایی گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با نظارت و مدیریت بنیاد از سال ۱۳۸۴ بر اساس برنامه چهارم توسعه و در ادامه برنامه های پنجم و ششم به صورت سالانه احداث شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت (قرض الحسنه) با کارمزد ۵ درصد و به صورت ۱۵ ساله با همکاری بانک های عامل و بانک مرکزی به متقضیان گفت: حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد کالا تحت پوشش قرار گرفتند که یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بخشی از مردم که به این تسهیلات نیاز دارند به ما مراجعه می کنند و بخشی هم به ویژه محرومان هستند که ما به سراغشان می رویم و برای آنها تشکیل پرونده می دهیم و نقشه رایگان در اختیارشان می گذاریم.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار واحد گفت: علاوه براین در بازسازی منازل آسیب دیده در اثر حوادث نیز حدود ۴۲۰ هزار واحد در سال ۸۴ مقاوم سازی شدند بطوریکه در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در روستاها مقاومند و اگر حادثه ای رخ دهد مشکلی نخواهیم داشت کمااینکه در حوادث چند سال اخیر نیز واحدهایی که با نظارت بنیاد ساخته شدند و مقاوم بودند آسیبی ندیدند.

سهرابی با اشاره به مقاوم سازی بیش از ۴۵ درصد واحدهای روستایی توسط بنیاد گفت: خط قرمز ما مقررات ملی ساختمان است و ما مبنای کارمان را تمام مباحث این مقررات قرار داده ایم.

کد خبر: ۳۳٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha