۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
طرح پرورش ماهیان خاویاردر استان زنجان اجرا می شود
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

طرح پرورش ماهیان خاویاردر استان زنجان اجرا می شود

زنجان-مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان،از طرح پرورش ماهیان خاویاردر استان زنجان خبر دادو گفت: این طرح در مرحله تجهیز مزرعه است و تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار،منصور حقی راد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، از طرح پرورش ماهیان خاویاردر استان زنجان خبر دادو گفت:  این طرح در مرحله تجهیز مزرعه است و تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اهمیت پرورش ماهیان خاویار در استان اشاره کرد و یاد آورشد: ماهیان خاویار از جمله محصولات استراتژیکی  بوده، چراکه اگر بازار استان تامین شود  قابلیت صادرات را هم دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای این طرح موافقت کرده است و مشکلی برای پرورش ماهیان پرورشی وجود ندارد. 

حقی راد ابراز کرد: در حال حاضر برای راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهیان خاویار تجهیزات و سیستم‌های لازم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تولید بچه ماهیان خاویار و پرورش آن هم زیر نظر دامپزشکی انجام می‌شود، گفت: بچه ماهیان خاویار پس از رسیدن به وزن بالای یک کیلوگرم پلاک‌کوبی می شوند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان،با بیان اینکه  بیش از از دو هزار و ۲۰۰ نفر در ۷۵۳ مزرعه پرورش آبزیان مشغول به کار هستند، تصریح کرد:کپور معمولی، سر گنده، نقره‌ای و علفخوار و ماهیان خاویاری، میگوی آب‌شور و آب شیرین، شاه‌میگو، ماهیان سرد آبی شامل قزل‌آلا و آزاد دریای خزر انواع ماهیان تولیدی استان زنجان است. 

حقی راد با بیان اینکه استان زنجان  در تولید آبزی بسیار فعال است، افزود: شیلات استان زنجان به بحث اجرای مکانیزه تولید آبزی بسیار توجه دارد.

کد خبر: ۳٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha