۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
شاخص بازارهای آسیایی در مسیر کاهش

شاخص بازارهای آسیایی در مسیر کاهش

بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با روند نوسانی همراه شدند در حالی که آمار اقتصادی آمریکا و همچنین افزایش تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ در این کشور، موجب کاهش اعتماد به سرمایه گذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، با این که در آخرین آمارهای اقتصادی در آمریکا، صنعت تکنولوژی در این کشور با درآمد بسیار مناسبی همراه بوده است اما در چین و ژاپن آمار میزان تولیدات تغییرات زیادی را در زیرساخت های اقتصادی این دو کشور نشان میدهد. بر این اساس، این روند، موجب نوسان در مدار منفی برای بازارهای آسیایی شده است.

این در حالی است که، ارزش برابری دلار در مقابسه با دیگر همتایان خود با بیشترین میزان کاهش همراه شد و بدترین عملکرد خود را در یک ماه گذشته به ثبت رساند. از سوی دیگر، میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم با سقوط مواجه شد و به ۳۲.۹ درصد رسید و بیشترین میزان کاهش را به ثبت رساند.

 این در حالی است که میزان دریافت بیمه های بیکاری در این کشور افزایش یافته است  و این نشانه این است که اقتصاد آمریکا روند بهبودی را به کندی طی می کند.

در این بین، روزنه های افزایش میزان تولیدات کارخانه ای در چین نشانه های مثبتی برای رونق اقتصادی در منطقه آسیا قلمداد می شود. اما از سوی دیگر، افت تولیدات در  ژاپن، کمی ناامیدکننده است.

شاخص مدیران خرید بخش تولید (PMI) در چین نشان دهنده این است که میزان تولیدات در ماه جولای با افزایش همراه بودند و پنحمین ماه افزایش را به سرعت به پایان برده است اما میزان تولیدات صنعتی در ژاپن با چهارمین ماه کاهش همراه بوده است.

رابان فلسمن، مدیر ارشدتجلیل گری در شرکت مدیریت تجارت کام سی در سیدنی در این خصوص اظهار داشت: برخی روزنه های امید از اقتصادهای جهانی دیده می شود مانند بازگشایی های اقتصادی و بازگشایی های مرزهای تجاری اما غلبه بر رکود اقتصادی در شرایط فعلی اولویت اول کشورها است.

به این ترتیب در بازارهای آسیایی، شاخص اصلی بورس سیدنی با کاهش ۱.۸ درصدی رو به رو شد و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز با کاهش ۰.۲ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن افت ۱.۸ درصدی داشت و شاخص بلوچیپ چین نیز افت ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد.

کد خبر: ۳۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha