۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
صنایع دستی بندرعباس اقتصاد محلی را رونق می بخشد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صنایع دستی بندرعباس اقتصاد محلی را رونق می بخشد

هرمزگان- یک کارآفرین رشته صنایع دریایی بندرعباس گفت: این رشته دانشگاهی علاوه بر ارز آوری، باعث رونق چرخه اقتصاد محلی خانوارها می شود .

علی آران در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ساخت کاردستی با صدف را برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۶۳آغاز کردم و در همان سال با راه اندازی مرکز صنایع دستی ، تعداد۲۰کارآموز را به صورت حرفه ای آموزش دادم .

وی افزود: با گذشت ۳۶سال از راه اندازی این صنعت در بندرعباس و معرفی آن به جهان ،همچنان نیازمند توجه بیشتر هستیم.

 کارآفرین بندرعباسی ادامه داد:استقبال از کارهای هنری منحصر به فرد این کارگاه در داخل و خارج از کشور ، بسیار خوب بوده است و با تلاش فراوان و همکاری دانشگاه بعنوان نخستین رشته هنری،به صورت کاربردی ثبت شده است .

 بنیانگذار صنایع دستی دریایی بندرعباس گفت : تاکنون جوانان زیادی پس از آموزش این حرفه وارد بازار کار شده اند و با راه اندازی کارگاه های تولیدی و آموزشی در نقاط مختلف مشغول فعالیت هستند .

 آران حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی را با هدف معرفی بیش از پیش صنایع دستی بندرعباس از اولویت ها خواند و اظهارکرد: در تلاشیم صنایع دستی دریایی بندرعباس را با همت کارآفرینان و مسئولان به جهان معرفی کنیم .

وی با اشاره به شرکت در۴۰۰نمایشگاه داخلی و خارجی گفت : در این نمایشگاه ها صنایع دستی دریایی بندرعباس بعنوان آثار برجسته و برتر انتخاب شد .

 این کارآفرین بندرعباسی به پیامدهای شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود : کاهش سفارش ساخت از داخل و خارج از کشور، کارگاه صنایع دستی دریایی را شبه تعطیل کرده است.

وی با قدردانی از تلاش های شهرداری بندرعباس در معرفی صنایع دستی به دنیا ،پیوستن بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق یونسکو را امید بخش خواند و بر لزوم حمایت روز افزون از کارآفرینان صنایع دستی و آیین های سنتی تاکید کرد.

کد خبر: ۳۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha